Petetty ja nyt lehtolapsi tulossa..

Petetty ja nyt lehtolapsi tulossa..

Käyttäjä Minttu83 aloittanut aikaan 08.02.2014 klo 12:48 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Minttu83 kirjoittanut 08.02.2014 klo 12:48

Mulla on ISO ongelma.. ☹️ Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä yli 13 vuotta ja meillä on 1,5-vuotias lapsi. Laitoimme kesällä avioeron vireille miehen suhteen vuoksi. Hän tunnusti suhteen minulle itse ja vannoi sen olevan ohi ja että haluaa olla minun ja lapsemme kanssa. Nyt syksyn ajan olemme olleet yhdessä on/off-tyyliin. Syynä ollut miehen kolmenkympin kriisi ja oman itsensä tutkiskelu, jotka alkoivat lapsen syntymän aikoihin. Seksin puutteesta pettäminen ei johtunut, koska olen pitänyt hänet aina hyvin tyytyväisenä, vaikka paljon haluaakin.

Tammikuussa tuli puolen vuoden harkinta-aika täyteen ja päätimme vielä kokeilla ja menimme sellaiselle kolmen päivän parisuhdekurssille. Kaikki alkoikin mennä paremmin ja vielä viikko sitten olimme onnellisia ja mies sanoi tilanneensa minulle sormuksen ja kosivansa minua uudelleen. Sen jälkeen oli tarkoitus aloittaa yrittää lasta. No sitten viime su se nainen soitti miehelle ja kertoi olevansa raskaana ja luultavasti hänelle. Olin tietty aivan paniikissa ja hän kertoi heidän panneeen kerran marraskuussa kun olimme tauolla ja kumin menneen rikki. Hän oli käynyt testeissä kyllä, mutta ei arvannut että nainen voisi paksuksi tulla (ja nainen ei suostu ottamaan mitään lääkkeitä, joten jälkiehkäisykään ei olisi käynyt). No he kävivät minun pyynnöstäni yhdessä ultrassa tarkistamassa hedelmöitysajankohdan ja se pitää melko hyvin paikkansa, joten lapsi todennäköisesti on hänen ☹️ Mies pyysi tätä tekemään abortin, mutta nainen ei suostu. Mies haluaisi olla minun ja lapsemme kanssa, mutta en tiedä pystynkö siihen, että tiedän että hänellä on lapsi toisen naisen kanssa.

Haluaisinkin tietää onko kellään vastaavia kokemuksia? Voiko tälläisestä selvitä ja jos voi niin miten? Ja en nyt kaipaa kommentteja tyyliin jätä se paska, vaan jotain rakentavaa kiitos!

Käyttäjä tinppa-75 kirjoittanut 08.02.2014 klo 15:07

Tota, tässäpä miehinen näkemys. -Raskaaksi tulemisen todennäköisyys on kuulemma aina yhdynnässä keskimäärin 20% vaikka vetelisi "paljaalla". Kumen rikkoontuminen josta seuraisi raskaus on minusta harvinaisempaa kuin lottovoitto, sillä ainaski itse sinkkuvuosinani tuli käytettyä paljon kumia, ja kumi kesti. Samoin en oikeasti kaveripiirissäni ole kuullut että jonkun lapsi saisi tollasesta alkunsa. Ennemmin puhutaan "imetysvahingoista"

Minusta tuntuu että tuo miehesi stoori ei oikein kanna. Itse ainakin vaatisin isyystutkimuksen, jos tollaista tultaisiin minulle ehdottamaan. Voipi olla että se muija haluaa varastaa sulta puolison tolla verukkeella tai jotain.

Kaikkein tärkeintä on että selvität asiat itsellesi pääsi sisällä, miten edetä. Puhu sellaisen kanssa jolla on elämänkokemusta ja pidät häntä muutenkin viisaana ja luotettavana. Päätös on kumminkin tehtävä itse.

Aikuisten oikeasti: -Tästä(kin) selvitään ihan varmasti. Tavalla tai toisella! 🙂👍

Käyttäjä Minttu83 kirjoittanut 09.02.2014 klo 14:37

Itse olen saanut alkuni yhden illan jutusta... Sitä en tiedä käytettiinkö kumia vai ei. Mutta joka tapauksessa äitini otti isään yhteyttä parin kuukauden päästä ja sitten he menivät naimisiin. Se ei kyllä kestänyt, mutta joka tapauksessa. Meidän yhteinen lapsemmenkin sai alkunsa ekasta kerrasta kuin yritimme.. Mies haluaa kyllä isyystestin kun lapsi syntyy. Olen vaan niin sekaisin, etten tiedä voiko tälläisestä selvitä yhdessä, vai olisiko vaan viisaampi jättää kolmentoista vuoden suhde tähän... 😑❓

Käyttäjä helemi kirjoittanut 09.02.2014 klo 16:50

Eihän sillä ole mitään merkitystä, oliko se yksi ainoa kerta, ensimmäinen vai 101., mutta tapahtunut tosiasia on, että pohjaan on palanut, eikä se ole ajatuksen voimalla tapahtunut.

Sinun pohdittava asiaa omalta kannaltasi, luotatko miehen sanaan, että se oli yksi kerta silloin, jäikö se viimeiseksi ja voitko sinä, ihan todella luottaa mieheen.

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 09.02.2014 klo 17:09

Minttu, sitä ei voi tietää kukaan muu, kuin sinä itse ja te miehesi kanssa, miten siitä eteenpäin ja mitä haluatte. Itsellenikin tuli mieleen, että ei kai tuo nainen huijaa. Isyystesti ilmanmuuta, mikäli ylipäätään on raskaana. Kaikenlaisia huijareita aina löytyy, kun ovat joutuneet jätetyiksi tms.

Jos tuntuu tosi sekavalle yms. niin kannattaa puhua ulkopuolisen kanssa, voi saada tukea ja selkeyttä omiin ajatuksiin.

Käyttäjä risa_emo kirjoittanut 01.03.2014 klo 14:17

Voi voi.....nyt voin todellakin sanoa miltä aloittajasta tuntuu. Olen elänyt tälläisen asian kanssa 1,5v ja elämä on vielä sekaisin..... Sydän on totaalisen rikottu..... pitää vain jaksaa neljän lapsen takia

Käyttäjä HopeaHulda kirjoittanut 11.09.2014 klo 13:47

Hei, olen itse hieman saman tyylisessä tilanteessa, sillä rakastamani mies saa lapsen toisen kanssa. Mikä teidän tilanteenne on nyt?

Käyttäjä purppuraenkeli kirjoittanut 11.09.2014 klo 21:23

Päätöshän voi olla mikä tahansa. Totuushan on kuiten se et mikäli jäät suhteeseen miehesi kanssa, mies on ripustautunut lopun elämänsä toiseen naiseen. Kuka jaksaa kuka ei, Itse en.

Käyttäjä HopeaHulda kirjoittanut 12.09.2014 klo 19:51

purppuraenkeli kirjoitti 11.9.2014 21:23

Päätöshän voi olla mikä tahansa. Totuushan on kuiten se et mikäli jäät suhteeseen miehesi kanssa, mies on ripustautunut lopun elämänsä toiseen naiseen. Kuka jaksaa kuka ei, Itse en.

Tiedostan toki tämän faktan. Tilanne on kuitenkin päinvastainen, ainakin tuon ripustautumisen suhteen, sillä nainen on hankkiutunut raskaaksi ilman miehen suostumusta. Nainen on sanonut huolehtineensa ehkäisystä, mutta kasvava vatsa kertoo toista tarinaa... Tilanne on siis monimutkainen. Lapset eivät siis minua haittaa, mutta äitien mielenliikkeistä ei voi mennä takuuseen, ja se luo epävarmuutta. Sillä jolla on kohtu, on myös valta. Ja kaikki eivät käytä valtaansa hyvään...