petetty ja jätetty..elämän jälleenrakennus
Erosta kulunut kuukausia. Alun vaikeuksien kautta elämä on alkanut näyttää valoisammalta mutta välillä tulee edelleen heikkoja hetkiä. Ystäviä en enää halua kuormittaa kun he ovat olleet jo kuukausia tukena ja ilmiselvästi ottaneet etäisyyttä,sillä kukapa jaksaisi toisen murheita kuunnella kuukausitolkulla. Nyt siis tilanne se että asiat pyörii omassa mielessä ja ajattelin tänne purkaa mieltäni.☹️
Liitosta oli 3 lasta ja nuorin,toivottu lapsi eron aikaan alle vuoden.
Miehen käytös alkoi muuttua yhä oudommaksi raskauden aikana ja lapsen syntymän jälkeen vielä oudommaksi.
Raskaus oli vaikea ja synnytys myös. En tuntunut saavan tukea mieheltä joka oli poissaoleva,väsynyt,ärtynyt ja kärsi unettomuudesta. Ajattelin hänen kärsivän masennuksesta. Lopultahan hän alkoi olla todella ilkeä ja kylmä minua kohtaan ja minä olin muutenkin väsynyt kun imetin tiheästi vauvaamme.
Riitoja oli tietysti eikä asiaa helpottanut miehen alituinen poissaolo eli jos ei ollut töissä niin sitten harrastamassa.
Jostain sitten vain aloin epäillä ettei kaikki ole kohdallaan koska miestä ei perhe enää kiinnostanut.
Aloin epäillä että hänellä toinen nainen ja kysyin suoraan. Hän ei myöntänyt,ei kieltänyt. Ei katsonut silmiin…se kertoi enemmän kuin sanat.
Lopulta hän myönsi ihastuneensa ja pitäneen yhteyttä toiseen.
Silloin elämäni sortui.
Paljon en muista mutta riidat oli repiviä,itkin,en voinut syödä enkä nukkua. Samalla piti hoitaa lapset ja koti. Mies vain kylmästi lähti naisensa luo ja jätti kaiken minulle.Ei edes myöntänyt menevänsä toisen luo. Lapset oli rikki,samoin minä. viikon päästä kerroimme eroavamme. Mies asui muualla kunnes saisimme uuden asunnon. Siihen yhteisesti hankittuun en olisi voinut jäädä.
Mies ei tuntenut minkäänlaista myötätuntoa vaan syytteli minua että lopulta aloin jo epäillä itsekin olevani syyllinen eroon.
Muutimme lasten kanssa pois,mitään ei mies suostunut maksamaan talosta vaan halusi äkkiä eroon minusta ja kaikesta minun tavarasta.
Lopulta huoltajuussopimusten teon jälkeen uusi rakas perheineen muutti miehen luo. Lapsille tämä esiteltiin heti parin viikon päästä ja alkoi kodin uudistus..
Olen käynyt niin pohjalla ja samalla saanut syyttelyä ja haukkumista niskaan.
Elatusmaksuja ei ole tullut ajallaan,tapaamiseet ei oo sujunut sopimuksen mukaan.
Tätä naista en ole halunnut tavata eikä ole edelleenkään halua. Viha ja katkeruus on hieman hellittänyt mutta yhä kaikki menneet jo ennen eroa pyörii mielessä. Jotenkin oli aina tunne ettei mies arvostanut ja tärkeintä aina oli hänen menonsa ja hankintansa.
Olen kuullut sittemmin syyttelyä että hän elätti minut ja lapset vaikka itsekin kävin töissä ennen raskautta.
Nyt vain tuntuu että koko yhteinen suhde oli pelkkää suurta valhetta. Mua on mitätöity ja alennettu ,kontrolloitu ja määräilty…Kaikesta tästä huolimatta olen niin vapaa ja onnellisempi kuin aikoihin. Vihdoin voin olla omaitseni…vaikka rahat on vähissä ja kannan yksin vastuun lapsista arjessa,en haluaisi takaisin menneeseen. En usko että miehen rakkaus oli koskaan aitoa.Olisin vain toivonu tettä olisi voitu erota ilman pettämisiä ja valehtelua. Sitä valehtelua on yhä.
Ainoa asia jota toivoisin ,olisi että pääsisin heistä kauas pois. Mutta on ne lapset..En voisi taas repiä heitä pois kun ovat saaneet uusia kavereita. En tiedä miten ja kuinka voin kohdata tämän naisen joka vei multa kodin. En tiedä kuinka jaksan elää näin lähellä tätä kuviota. Itse en olisi voinut lähteä vaikka voin huonosti. Lasten takia…ja lasten takia myös jaksan tätä tilannetta…😭
Tuli piiiitkä sepostus,mutta oli pakko purkaa😳