Petetty ison perheen äiti
Meidän erosta on jo yli 2,5 vuotta aikaa. mies itse haki eron mutta samaan aikaan kun hänellä oli toinen kuvioissa antoi toivoa myös minulle meidän yhteisestä tulevaisuudesta, uskoin että mies oli se hyvä ja hellä ja luotettava mies, minulle oli kohtelias ja mukava ja jos suuttui pyysi anteeksi, mutta ikinä ei tunnustanut että hänellä on suhde toiseen vaikka muut ihmisetkin olivat kertoneet hänellä olevan joku, aina kiersi asian.
Nyt vasta reilu kuukausi sitten itsellä tuli olo että nyt haluan tietään ja pyysin häntä puhumaan onko hänellä joku vai ei, vastasi että joku kulkee mukana ja lisäsi itsesääli litanian perään, koin olevani vapaa, kiitin asiallisesti vastauksesta ja pyysin kertomaan surunsa toiselle ei minulle kuten siihen asti oli tehnyt.
Nyt sitten koen menneitä pettymyksen tunteita enkä jaksaisi yksin kantaa näitä, tiedän että olen ollut suhteessa jo useamman vuoden yksin lasten kanssa, enkä halunnut uskoa että meidän juttu ei toimi, koska miehen omat kivut esti häntä elämästä lisäksi siihen miehen katkeruus ym, anteeksi antamattomuus, elämä oli lähinnä suorittamista.
Eron takia olen itse kuitenkin vapaa suorittamisesta, mutta kauanko kestää että uskon että joskus joku näkisi minussakin jotain hyvää, ei vain hyväksikäytettävää ja manipuloitavaa naista joka on vain sitä varten että joku saa lohdun?
Onko tämä suruaikaa ja kuinka pitäisi itseä nyt ymmärtää?
Aviomme kesti 11 vuotta sisältäen myös toisenkin pienemmän eron jolloin mies myös lähti mutta palasi taas, mutta henkisesti usein ajattelin että hän ei ollut läsnä.