Petetty?

Petetty?

Käyttäjä Masa_ aloittanut aikaan 02.04.2012 klo 14:38 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Masa_ kirjoittanut 02.04.2012 klo 14:38

Hei. Olemme seurustelleet tyttöystäväni kanssa 4,5 vuotta ja olemme kihloissa. Viime viikonloppuna se sitten tapahtui. Hän oli kaverinsa kanssa baarissa ja oli nauttinut paljon alkoholia. Ilta päättyi siten että hän oli pettänyt minua miehen kanssa. Hän ei ollut koko illan aikana tehnyt mitään väärää, vasta kun he olivat lähteneet pois baarista, oli heidän seuraan liittynyt kaksi miestä. He olivat menneet yhdessä syömään ja se oli tapahtunut siellä😭

Sanoinkin, että voimme tehdä siitä ilmoituksen hyväksikätöstä, mutta tilanne oli kuulemma selvä ja että ei muista kunnolla tapahtunutta. Hän ei ollut vastustellut vaan antanut kaiken tapahtua kun ei ollut tajunnut mitään. Hän katuu syvästi tilannetta ja haluaa saada juttumme kuntoon. Kumpikaan ei halua erota ja rakastamme kummatkin toisiamme. Ennen tätä tilannetta suhteemme toimi hyvin eikä ongelmia juuri ollut. Paitsi se, että hän on pidemmän aikaa sairastanut masennusta ja sen takia joskus juonut enemmän kuin saisi. Olen sanonut että juominen ei auta vaan pahentaa tilannetta ja yrittänyt saada häntä juomaan vähemmän tai lopettamaan kokonaan. Vasta tämän tilanteen jälkeen hän on luvannut lopettaa juomisen, mutta haluaa kumminkin käydä baareissa, tosin selvinpäin.

Tuntuu etten selviä tämmösestä ikinä muutakuin pettämällä itsekin ja olen sanonut sen tyttöystävällenikin. Hän kuulemma ymmärtää ja haluaa jatkaa vaikka tekisin mitä. Tiedän, että se on väärin ja tuntuu pahalta. Aattelen, että pettämisen jälkeen puntit on tasan eikä mua ahista sen jälkeen niin paljoa ku nyt. Ehkä oon vaan niin mustasukkainen kun ajattelen noin. Tuleeko tästä yhtään mitään vai pitäisikö antaa olla? Arvostan kumminkin hänessä rehellisyyttä ja sitä että hän on ollut aina uskollinen. Muutenkin ollaan viihdytty hyvin saman katon alla ja tähän asti on tuntunut että hän on se oikea.

Käyttäjä Lulu2 kirjoittanut 02.04.2012 klo 18:38

Vai että hammas hampaasta? Katumus on merkki omastatunnosta. Saisitko itse paremman olon, jos pettäisit? Epäilen.

Käyttäjä moamo kirjoittanut 02.04.2012 klo 23:01

Been there done that. Siitä se soppa vasta syntyikin kun petin pettäjää. Lisäksi sai siitä lyömäaseen itselleen ja minun tunteeni mitätöitiin perusteella että olinhan itsekin pettänyt. Säilytä itsearvostuksesi ja selvitä tilanne, siihen menee aikaa, anna itsellesi aikaa ja kohtaa tilanne kaikkine tunteinesi. Jos teillä hyvä yhdessä ja haluatte jatkaa niin suosittelen pariterapiaa pettämisen sijaan.

Käyttäjä Masa_ kirjoittanut 03.04.2012 klo 15:30

Kiitoksia vastauksista. Ollaan itseasiassa menossa tällä viikolla sinne pariterapiaan. Ja eikä tää tilanne nyt niin paha oo mitä se vois olla. Toi oli semmonen känniörvellys eikä mikään suunniteltu pitempiaikainen pettäminen. Silti se raastaa niin paljon, mutta eiköhän se aika ja puhuminen kumminkin korjaa tilanteen. 🙂 Tällä hetkellä vaan on niin paljon vihaa ja tuskaa, että ajattelee kaikkee tyhmää.

Käyttäjä Masa_ kirjoittanut 06.04.2012 klo 16:17

Nyt on käyty terapiassa. Kyllä toi puhuminen ammattilaisen kanssa vaan auttaa🙂 Suosittelen kyllä käymään, jos tulee ropleemia elämässä. Ei täs vie olla selvillä vesillä, mutta uskon et aika korjaa tilanteen. Hyvää pääsiäista kaikille!

Käyttäjä polunkävijätär kirjoittanut 06.04.2012 klo 20:16

Oikein hyvä juttu, että terapia on auttanut! 🙂 Itsellänikin on myönteisiä kokemuksia, vaikka tässä parantumisessa puolin ja toisin vielä kestääkin (ja toisaalta sinne terapiaan on päädytty ihan eri syystä kuin sinulla). Mielestäni pariterapia kyllä tarjoaa hyvää mahdollisuutta kasvuun ja kehittymiseen.

Käyttäjä Masa_ kirjoittanut 11.04.2012 klo 20:01

Oon valmis antamaan anteeksi ja jatkamaan elämää normaalisti tyttöystäväni kanssa, mutta hän sanoikin, että ei enää rakasta mua samalla tavalla ku ennen. Oon sitte onnistunu munimaan tän homman. Sanoo kyllä, että ei johdu mitenkään musta. Tunteet on vaan jotenkin muuttuneet. Haluaisi erota, mutta hetken päästä ei haluakkaan. Tunteet on kuin tuuliviiri. Ymmärrän kyllä, että tässä tilanteessa aattelee sitä sun tätä. Oon sanonu etten haluu luovuttaa ja haluiaisin itse jatkaa ja että ajan kanssa kaikki. Tällä hetkellä tuntuu et ero tulee nopeemmin ku se seuraava terapia aika☹️

Itte oon miettiny ja tullu siihen tulokseen, et hyvä syhde kestää tämmösen vahingon. Ajan kanssa ja puhumalla homma saadaan toimimaan, vaikka alkuun olinkin tekemässä kaikkee tyhmää ja oli muutenkin paljon negatiivisempi ajattelumaailma. Nyt tuntuu vaan niin toivottomalta ku toisella tunteet muuttunu noin radikaalisesti.