pelko

pelko

Käyttäjä ama23 aloittanut aikaan 10.02.2014 klo 21:35 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä ama23 kirjoittanut 10.02.2014 klo 21:35

Heippa. Nyt olen 11 kohta 12 vuotta. Mulla on ihan hirvee pelko isääni kohtaa. Musta tuntuu että se aikoo välil käyttää väki valtaa mua kohtaa. Kun se on humalassa mua pelottaa vielä enemmän. Mä pelkään iskän uutta vaimoo. Tää iskän uus vaimo on pelottava oli se sitten humalassa/ selvimpäin tai vihainen/ normaalisti. Jos me riidellään yleensä pysyn sitä kauenpana jottei se vaa löys mua.

Mikä neuvoks?😯🗯️

Käyttäjä pöllöhuuhkaja kirjoittanut 11.02.2014 klo 16:50

Moi ama23.
Hyvä kun kerrot asiasta. Onko sinulla jotain luotettavaa ystävää tai aikuista, jolle voisit kertoa tästä asiasta. Koulun terveydenhoitaja tai joku tuttu nuoriso-ohjaaja, ope tai opinto-ohjaaja? Olisi tärkeää että pääsisit kertomaan tämän jollekulle ja purkamaan pahaa oloasi. On myös nuorison palvelevat puhelimet ja muistaakseni toi Tupu-palvelu netissä, missä voit kysyä lisää neuvoa.

Nettitupu auttaa:
http://www.tekstaritupu.net/9-koululaisille/tupun-jutut/195-nettitupu-auttaa

Siellä on myös puhelinnumeroita, joihin voit nimettömästi soittaa ja jos koet olosi uhatusi, voit mennä turvakotiin. Se voi olla paras apu myös isällesi alkoholiongelmaan, kun sinä haet itsellesi hyvillä mielin apua. Ei kotona tarttis kenenkään pelätä. Sua suojelee myös viranomaistoiminta.🙂👍

Käyttäjä Miisa_M (Vapaaehtoinen) (Turun kriisikeskus, MIELI Lounais-Suomen mielenterveys ry) kirjoittanut 11.02.2014 klo 18:48

Moikka ama23!

Hyvä juttu, että löysit tänne tukinetin ryhmään!

Kirjoitat vakavasta aiheesta. Koet, että isäsi käyttäytyy pelottavasti, varsinkin humalassa ollessaan ja saattaisi turvautua väkivaltaan. Kerrot myös, että isän uusi vaimo käyttäytyy uhkaavasti. Kyllä sinulla on oikeus tuntea olosi turvalliseksi ja hyväksytyksi kotonasi.

Onko sinulla joku tuttu aikuinen, jolle voisit kertoa tilanteestasi? Koulussa yleensä ainakin terkkari ja kuraattori ovat sellaisia aikuisia, joiden tehtävänä on kuunnella luottamuksellisesti ja auttaa myös kotiin liittyvissä asioissa. Vaikka et olekaan ilmeisesti kokenut fyysistä väkivaltaa, jo sen uhka on sellainen asia, mitä kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan.

Minusta olisi todella tärkeää, ettei sinun tarvitsisi olla yksin pelkosi kanssa ja voisit jakaa tilanteesi ainakin yhden luotettavan aikuisen kanssa. Toivon todella, että löydät apua ja että sinun ei tarvitse enää pelätä kotonasi.

Ystävällisin terveisin,

Miisa_M