Pelkkä viha ja katkeruus jäljellä
Kovin tuttua luettavaa tällä palstalla. Elämäni romahti 177 päivää sitten, eikä mikään tunnu auttavan.
Vaimoni jäi kiinni 3 vuotta kestäneestä suhteesta.
Yhteistä elämää on takana 20 vuotta ja näiden 20 vuoden aikana, minä olen aina ollut se ketä on epäilty vastaavasta. Ikinä en kuitenkaan ole pystynyt vastaavaan, vaikka niitä mahdollisuuksia on kyllä ollut.
Kaikenlaista nähneenä ja kokeneena, oma päätelmä tästä on jokseenkin tämä: Mikäli puolisosi on kovin mustasukkainen, hän on jo pettänyt sinua tai tulee sen vielä tekemään.
Täytenä yllätyksenä tämä ei kyllä tullut, koska huomasin jo paljon aikaisemmin kaikki merkit ja kysyin suoraan mitä hänellä on käynnissä. Vaimo vakuutteli, ettei ikinä voisi olla ketään muuta. Uskoin ja olin hetken helpottunut.
Vaimo haluaa jatkaa ja sanoo katuvansa tekoaan, mutta itse olen täysin hukassa. En tiedä enää ketä tuo nainen on. En pysty ajattelemaan tulevaisuudesta mitään positiivista. Aino syy, miksi vielä olen tässä, on lapset. En pysty aiheuttamaan lapsille vastaavaa tuskaa, mitä olen itse joutunut kokemaan lapsuudessa, en vain pysty.
Katselen työpaikkoja ulkomailta ja mietin, olisiko vain helpompi jättää kaikki taakse ja aloittaa jossain alusta, ilman että mikään muistuttaa tapahtuneesta.
Tiedän, en ole täydellinen, mutta kaikkeni olen yrittänyt antaa ja valitettavasti tässä viime kuukausien aikana olen myös huomannut eläneeni perheen kautta. Kunhan vaimolla ja lapsilla on kaikki hyvin, itsellä ei ole ollut niin väliä.
Käsittämätön kaksinaamaisuus. Vaimo on aina esittänyt kaikenlaisen valehtelun ja pettämisen olevan täysi vastoin hänen arvojaan, edes valkoiset valheet eivät ole olleet hyväksyttäviä, taivastellut minulle työkavereidensa ja muiden pettämisiä ja käytöstä(ja samalla itse tehnyt ihan samaa).
Viime kesänä mittani alkoi tulla täyteen rahankäytön suhteen, ja sanoin haluavani eri rahat. Vastaus: Meidän yhteinen elämä päättyy sitten siihen Tämä siis ennen kiinnijäämistä.
Yhtään lieventävää asiaa en ole vielä saanut kuulla. Ymmärtäisin jos olisin juoppo, väkivaltainen, alistava tai mitä lie, mutta kun en ole.
Syyt:
1. En ole arvostanut
– lyhyen keskustelun jälkeen tajusi, etten ihan pelkästään itseäni varten ole taloa rakentanut ja käynyt töissä, jne. perhe oli aina ollut sijalla 1. Piti keksiä uusi syy.
2. Keräsi 20 vuodenajalta listan hetkistä jona on kokenut tulleensa loukatuksi.
– pitkässä parisuhteessa näitä kyllä löytyy molemmilta osapuolilta.
3. Vihdoin viime viikolla uskalsi ottaa edes hiukan vastuuta Tuntui hyvältä kun joku kehui, jne Mutta edelleen virittää syytä minulle, miten ollaan menty vanhalla kaavalla, mutta unohtaa vaan sen, että olen aidosti yrittänyt, ja hän tietoisesti torjunut yritykseni sattuneesta syystä.
Yksi ehkä epätoivoisimmista puolustelu yrityksistä oli ehkä tämä Meille olisi joka tapauksessa voinut tapahtua jotain
Asiasta keskustelu on miltei mahdotonta, vaimo romahtaa aina jos yritän asiasta puhua. Minunko tässä nyt taas pitäisi olla vahva ja jaksaa kannatella koko perhettä?
Eikä tässä ole läheskään kaikki, en vaan jaksa kirjoittaa enempää.
Jotain jostain syvältä sisältä on rikki, enkä tiedä miten sen voi korjata.
Ei näillä pettäjillä oikeasti ole mitään käsitystä millaiseen helvettiin petetyn laittavat.
Pariterapiaa on kokeiltu. Ammattiauttajat tarjoavat tutkimuksia ja tapoja, mutta itse en ole niiden kokenut auttavan, jotenkin koen tarvetta puhua jollekkin vastaavan paskan kokeneelle.
Tunteeko joku jossain samoin?