Pattitilanne…

Pattitilanne...

Käyttäjä Sanska aloittanut aikaan 22.08.2005 klo 14:51 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Sanska kirjoittanut 22.08.2005 klo 14:51

Nyt tarvitsis apua aja nopeasti. Itsellä ja miehellä suhde todella karilla eikä kumpikaan halua erota :/

Välillä kun ollaan puhelimessa riidelty, ukko suhtautuu asenteella ”ei kiinnosta puhua tästä aiheesta ollenkaan” ja (useimmiten kyse on siitä että vaan kaipaisin paria hellää sanaa siihen että kulta on lähdössä baaireissulle) kun mulla menee hermot, lyön puhelimen kiinni koska alkaisin muuten huutaa ja hermota muutenkin kun menee hermot.

No, jos luurin lyön kiinni, soitan kuitenkin heti (aina!) uudelleen rauhoittuneempana ja yleensä tulee heitettyä valkoinen valhe et puhelu katkes. Se on tosin ihan sama mitä sanon koska mies suuttuu kuitenkin vaikka selitän et tein sen ihan sen takia koska en halua huutaa/hermota sille.

No, eilis-iltana mulla sitten ihan oikeasti meni kenttä (saunalahti vaihtoi elisan verkkoon, täällä siihen ei pahemmin ole kenttää) ja pistin heti tekstaria miehelle että älä hermostu, kentät meni. Sitten kun yritin soittaa uusiksi, mies olikin laittanut puhelimen kiinni. 4h yritin saada miestä kiinni ja laittelin viestejä että en valehtele, nyt meni kenttä, mutta eipä mies usko kun sen vihdoinkin sain kiinni.

Hitto tää on sekavaa mutta tuo ei ollut läheskään ainoa ongelma. Ongelmana on molemmin puolin myös luottamuksen puute. Mies ei luota muhun koska viime syksynä yritin ystävystyä yhden tyypin kanssa (joka tosin ihastui muhun ja yritti raiskata). Ei olla syksyn jälkeen oltu tuon kanssa missään väleissä ja loukkaa et mies vihottelee sen takia että mut yritettiin raiskata.

Mies on myöskin vähän skeptinen koska pari vuotta sitten kun jätin exän nykyisen takia, tuli tilanne että luulin että nykyinen ei haluakaan mua ja tuli käytyä exän sylissä. Kerroin tosin kyllä heti tän nykyiselle ja joo siinä meni luottamus. Mutta hitto vie luulin etten kelpaa mun miehelle, se oli jo sillon mun unelmien mies!

Mulla taas on luottamuspulaa siinä että mies ei ilmottele menemisistään. Tulin kämpille joskus, katselin että jaaha ei oo kulta kotona ja kun yritin soittaa molempiin puhelimiin, molemmat kiinni. Asiaa ei helpottanut se että mies oli humalassa ja sillon se tunnetusti saa ne pahimmat päähänpistot. Mutta tosiaan 2h yritin saada miestä kiinni kunnes se loppujen lopuksi raahautui kotiin kuulemma kävelyltä. Siinä vaiheessa mä hermostuin aika totaalisesti. Mies tiesi että olen vihainen kun se ei ilmottanut (”ei mun menemiset sulle kuulu, oma vika on jos huolestut jne…”) ja silti kehtaa suuttua mulle et mitä aina hermoan!

Olen ihan suoraan sanonut miehelle miten se välttää mun hermostuttamisen eikä ole vaikeaa. Onko mieheltä liikaa vaadittu että esimerkiksi baarissa ilmottelis yhdellä (1!) viestillä et ”lähdettiin kaverille jatkoille, tuun varmaan pian”, kun se ei sitä kotoa lähtiessä sano.

Lähinnä kaipaan neuvoja tohon luottamushommaan, millä saadaan resetoitua suhde niin ettei kokoajan kiskottais riitaa vanhoista riidoista. Kumpikaan ei jaksa enää tapella ja meillä on ihanaa sillonkun mikään ei vaivaa :/ Tykätään toisistamme jne.

Auttakaa kiltit, kertokaa vaikka kelle vois puhua parisuhteesta, nettisivuja luottamuspulasta jne.

Mä olen kyllästynyt valvottuihin öihin ja siihen yksinäisyydentunteeseen minkä saan kun mies ei välitä tippaakaan miltä musta asiat tuntuu.

Asiaan toki vaikuttaa myös se että en saanut opiskelupaikkaa eikä mulla ole töitä, joten olen yksin. Miehellä on opiskelukiireet sun muut ja muutenkin tuntuu ettei aika riitä.

Käyttäjä Urpo kirjoittanut 23.08.2005 klo 10:38

Sanska kirjoitti 22.08.2005 klo 14:51:

Lähinnä kaipaan neuvoja tohon luottamushommaan, millä saadaan resetoitua suhde niin ettei kokoajan kiskottais riitaa vanhoista riidoista.

Niinpä. Kumppanista luulee menneen perusteella tietävänsä, millainen se on. Yritä siinä sitten muuttua ja parantaa tapasi, kun toinen katselee sitä omaa käsitystään, muutoksista riippumatta.

Resetoi Sinä oma mielikuvasi kumppanistasi. Jätä jotain menneitä pois ja etsi hänestä uutta, jota et aina tule huomanneeksi. Parempaakaan en tähän hätään keksi. Sinähän voit unohtaa vanhat riidat. Kumppani tuskin heti unohtaa, mutta pure huuleesi, älä vastaa samalla mitalla.

Jankutan aina, että luottamus syntyy vain ja ainoastaan luottamalla. Sinä voit luottaa kumppaniisi. Hänen asiansa on luottaa Sinuun. Jos ei luota, et oikein mitään mahda.

Voi kun olisikin jokin resetnappula, jolla suhteen saisi aina aloitetuksi uudestaan. Kumppanin vaihtaminen ei ainakaan minulle tunnu olevan se ratkaisu. Kovin pian onnistun saamaan suhteen samantapaiseen jamaan. Vaikka nykyinen avioliittoni on kyllä pisin ja paras suhteeni.

Urpo