Ihan pihalla kirjoitti 10.4.2018 23:0
Jotenkin on alkanut tuntua siltä, vaikka ehkä eri pohjalta terapia varattiin.
Meillä oli sama tilanne. Mies puhui minulle muuta ja terapiassa ihan toista. Esitti heti alkuun kohteliaasti terapeutille, että vaimonsa haluaa olla hänen kanssaan, eikä ymmärrä sitä. Vastasi myös terapeutin kysymykseen, ettei osaa päättää kumman kanssa haluaa olla. Terapeutti pyysi häntä pohtimaan, mistä asia johtuu, vaikka mieheni päättää päivittäin monista tärkeistä asioista. Siinä kohtaa menetin hermoni... Kotimatkalla mies tavoitteli kättäni, mutta kiskaisin sen pois. Minulle sellainen mielikuva asiasta, kuin pieni lapsi joka haki äitiään kädestä kiinni. Olin tyly ja kylmä, mitä murehdin jälkikäteen kovasti, mutta sietokykyni oli ylitetty. Minä en voinut olla turvana, olin loukkaantunut ja tarvitsin anteeksipyyntöä. Sellaista en saanut koskaan, joten hän ei koskaan ole tuntenut tehneensä väärin. Hän ei koskaan ilmeisesti tule ymmärtämään, miten hirvittävän kovasti hän minua loukkasi. Kuinka pitkään surin ja kaipasin häntä.
Miehen ele oli oikeasti hyvin sääliä herättävä. Hän oli hukassa, - sen näin, mutta minä olin toivoton ja tuskainen. Minuun hän oli pystynyt luottamaan aina, muttei tukeeni nyt. Hän oli jollakin tavalla ihmeissään, etten ymmärtänyt hänen tarpeitaan. Minä olin järkyttynyt, että hän käyttäytyi niin. Pystyin ymmärtämään hänen tunteitaan, mutta tilanteeseen nähden hänen käytöksessään ei ollut mitään aikuismaista. Olin järkyttynyt pohjimpiani myöten. Minulla ei ole vielä tänäkään päivänä ajatusta siitä, miten olisin ollut aikuinen siinä tilanteessa itse. Olisiko minun pitänyt halata häntä lämpimästi, suudella otsaan ja sanoa, rakas rakastan sinua niin paljon ja temme parhaan mahdollisen jotta ansaitset rakkautesi.
Hän ei mielestäni elänyt todellisuudessa tai ymmärtänyt tilannetta. Kertokaa minulle te viisaammat mielen ammattihmiset, mitä se oli? Olen niin etsinyt vastauksia tähän. Näinkö ne kaikki muutkin miehet käyttäytyy? Ihan tavallista?Siksikä terapeutit jättävät nämä väliin?
Minä olin neuvoton ja shokissa. Olin järkyttynyt ja tyhjä. Olin pato joka ei osannut murtua. Olin ihminen, joka on turta. Itkin suuria kyyneleitä, jotka eivät tuoneet lohdutusta.