parisuhteen valtapeliäkö
Hei,
olen nyt ollut 2½ v raastavassa suhteessa, jossa mies on ottanut ja jättänyt. Lähes joka riidan yhteydessä (ja niitä on paljon) mies on vetäytynyt miettimään haluaako jatkaa suhdetta. Hän kokee suhteemme hyvän ja pahan kontrastin niin rajuksi, ettei omien sanojensa mukaan pysty käsittelemään aihetta. Suhteemme on pakottanut minutkin kasvamaan ja olen tuota kasvua yrittänyt kehittää. Se ei kuitenkaan tuottanut toivottua tulosta eli harmonista parisuhdetta. Sittemmin mietin mikä tässä aina menee vikaan. Totesin, että mies ei osaa riidellä, vaan konfliktin alkaessa kaikki järkevä toiminta tuntuu sumenevan. Kärpäsestä tulee härkänen ja riita on valmis. Riidoissamme mies jollain tapaa tuo esille myös vanhat asiat eli samaa jauhantaa kerrasta toiseen… Mies kokee riitelemisen todella pahana, menee ikäänkuin paniikkiin. Myöskään tarjoamani sovinto ei kelpaa, vaan riita (mykkäkoulu) jatkuu yleensä 2-3 vrk. Toissailtana tämä kaava jälleen toistui. Nyt kumpikin miettii tahollaan mitä tehdä eli eroammeko oikeasti vai emme. Rakastan häntä edelleen enkä haluaisi siksi erota, mutta tällä tapaa eläminen on raskasta, kummallekin. Olen koittanut puhua ja olemmekin yrittäneet keskustella, mutta jostain syystä emme pääse etenemään. Olen ehdottanut ulkopuolista apua, mutta se näyttää olevan poissuljettu vaihtoehto ☹️. Jääkö minulle muuta mahdollisuutta kuin erota? Mieskin voi päätyä samaan ratkaisuun, kehoitin häntä nyt miettimään tarkasti mitä haluaa ja mihin on valmis. En jaksa näin. Mitään ei voi suunnitella kun ei ikinä tiedä mistä päin leimahtaa. Ja jos miehellä leimahtaa niin hän lähtee esim. yhteisestä lomanviettopaikasta pois. Jään aina niin yksin näiden asioiden kanssa… Onko jotain mitä voisin tehdä tai kokeilla?