Parisuhteen kiemuroita.. (mm. Tieto toisen menneestä pettämisestä)

Parisuhteen kiemuroita.. (mm. Tieto toisen menneestä pettämisestä)

Käyttäjä Jspaa aloittanut aikaan 18.03.2020 klo 07:03 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Jspaa kirjoittanut 18.03.2020 klo 07:03

Poistan aloitus viestini. Jatkan ja olen miettimättä toisen menneitä. Tärkeämpää rakentaa suhdetta toiseen ja mennä yhdessä eteenpäin

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta sitten. Syy: Poistin aloitukseni
Käyttäjä pinkrose kirjoittanut 25.03.2020 klo 18:10

Hmm.. On vallankäyttöä käyttää aseena toista vastaan asioita joita on sinulle luottamuksella kertonut. Mitä hyvää se toisi kenenkään elämään, että tästä pettämisestä kerrottaisiin eksälle? Onko sinua koskaan petetty? Itse sen kokeneena, se vie pohjan kaikelta. En ikinä haluaisi tuottaa sellaista tuskan määrää kenellekään. Naisystäväsi on kuitenkin hakenut eroa eikä jäänyt elämään kaksoiselämää ymmärrettyään, ettei avioliitto toimi. Mitkä ovat olleet syyt pettämiselle? Ne on hyvä tiedostaa ja niistä keskustella. Pettäjän on hyvä ymmärtää mikä hänet on siihen ajanut, jotta pystyy rakentamaan itselleen työkaluja sitä varten, että hoitaisi seuraavan kerran tilanteen toisin. On ihmisiä jotka pettävät aina tilaisuuden tullen, on myös ihmisiä jotka tekevät sen kerran, mutta oppivat virheistään.
Tekstistäsi saa kuvan, ettet arvosta juurikaan naistasi. Ei hän ole sen huonompi vaikkei itse asu omakotitalossa. Mikä sinut pitää tässä suhteessa? Vaikutat tyytymättömälle?

Käyttäjä Jspaa kirjoittanut 28.03.2020 klo 23:14

Kiitos vastauksesta pinkrose. Kirjoitin viestini tänne yksi aamu, jotta vähän sain ajatuksiani ulos. Vallankäyttöä, myönnän kyllä. Ymmärrettävästi minulta väärin edes sellaisella uhkailla. Kenellekään en ole kertonut, enkä tule kertomaan. Hänen asiansa se on joskus asia exälleen kertoa, kun eroon vaikuttanut. Tai olla kertomatta. Se lähinnä vain omaa mieltä painanut kun asian itse tiedän ja miehen kanssa olen tekemisissä kuten naisenikin lasten myötä. Eli mietin vain enemmän moraaliselta kantilta asiaa. Sen mitä ymmärtänyt, ei pettämiselle sen kummempaa syytä ole ollut? Kaikki ollut melkolailla hyvin.

En ole itse joutunut petetyksi ainakaan tietoisesti, enkä pettänyt.

Kyllä minä naista arvostan. Hassua, että viestistäni välittyi kuva ettei näin ole. En minä häntä huonompana pidä vaikkei omakotitalossa tällä hetkellä asu. Se tuli nyt ilmaistua kaiketi tekstissä väärin, kun käytän "tunkkaisia" kielikuvia kerrostaloelämästä. Totta se tosin on. Pois siitä taloyhtiöstä tulisi päästä, johonkin parempaan. Kyllä me puolin ja toisin olemme  miettineet, jos yhteen voitaisiin muuttaa. Eri paikkakunnilla asuminen tuo haasteita, mutta työt pitää vielä tällä hetkellä asian näin. Sitä enemmän vaikuttaa se että vanhempi lapsista on koulun jo aloittanut ja käy jo toista luokkaa nykyisellä paikkakunnalla, on tuttua, on ikäisiä kavereita.

Mikä minut suhteessa pitää? Se lienee kuitenkin Rakkaus. Ehkä se vaatii vaan ymmärrystä enemmän. Itse olen vapaaehtoisesti lapseton ja hän ja lapsensa ovat tuoneet paljon iloa omaan  elämääni. Parasta kaiketi koittaa vain unohtaa se mitä tiedän menneistä.

 

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta sitten. Syy: Lisäsin pari sanaa
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta sitten. Syy: Lisäsin pari sanaa