Parisuhde vuoristorataa
Hei,
Toivoisin vastauksia varsinkin miehiltä, joita on petetty jollain tavalla.
Olemme olleet avomieheni kanssa yhdessä kohta seitsemän vuotta. Viime kesänä mokasin ollessani yksin (ilman häntä) etelän reissulla. Yhtenä iltana olin aika humalassa, ja kun paikallinen mies flirttaili ja tanssi aikansa kanssani hän yhtäkkiä suuteli minua. Aluksi hätkähdin ja yritin estellä, mutta etelän yö, musiikki ja humalatila johtivat siihen että jatkoimme suutelua. Ja vielä vähän. Mutta ei muuta. En kännissäkään halunnut sänkyyn hänen tai kenenkään kanssa, joten se jäi siihen.
Mieheni sai tietää asiasta Suomeen palattuani kaveriltani (joka oli mukana reissulla) jota asia harmitti eikä voinut olla asiasta hiljaa. Mieheni suhtautui asiaan aluksi näennäisen rauhallisesti, mutta aikamme riideltyämme lähti kotoa ovet paukkuen baariin, jossa oli sitten kostanut suutelemalla itsekin jotain random-tyttöä. Kertoi minulle asiasta heti kun pääsi kotiin.
Nyt oli mun vuoro olla mustasukkainen, mutta pääsin asiasta parissa viikossa yli, enkä mieti sitä enää. Toisin on miehellä. Olen nyt puoli vuotta joutunut uudestaan ja uudestaan selittelemään sen illan kulkua ja pyytelemään anteeksi. Välillä meillä on hyviä kausia kun asiasta ei puhuta, ollaan läheisiä ja seksiä on runsaasti. Sit mies ottaa yhtäkkiä takapakkia ja on vihainen, puhumaton, nukkuu sohvalla ja vittuilee että petturiämmä ym.
Mieheni on ulkomaalainen ja tulee kulttuurista jossa pettäjänaiset kivitetään hengiltä, joten itsellenikin on ollut yllätys ettei mies jättänyt minua heti, eikä ole ollut väkivaltainen.
Heti sen reissun ja hänen oman pikku kostoreissunsa jälkeen meillä oli yli kuukauden mittainen kuherruskausi, jolloin seksiä oli joka päivä ja vakuuttelimme toisillemme ettei vastaavaa enää ikinä tapahdu ja keskitytään hoitamaan omaa suhdettamme. Kävimme jopa yhdessä reissussa, joka meni muuten hyvin, paitsi että mies parina päivänä sielläkin kiukutteli ja mökötti omissa ajatuksissaan.
Nyt kun suutelemisepisodista on kulunut reilut puoli vuotta, niin miehen mustasukkaisuus ja epäluuloisuus on sillä tasolla, ettei usko hetkeäkään etten harrastanut seksiä sen toisen kanssa, ei usko että olen käynyt kaupassa jos ei ole kuittia mukana, aina kun olen netissä niin mies vittuilee että kenen kanssa sä nyt chattaat, ja jokainen puhelu ja viesti saa hänet varpailleen. Vaikka en ole missään vaiheessa pitänyt mitään yhteyttä sen toisen kanssa. Puhelimeni ja tietokone on aina hänen ulottuvillaan todisteena etten salaa mitään.
Mies nukkuu sohvalla, seksiä meillä on ehkä 1-2 krt viikonloppuisin, jolloin paineet kasvaa molemmilla, mutta sekin on vaan suorittamista. Mies ei enää oma-aloitteisesti koske tai helli minua, enkä muista koska oltais viimeksi suudeltu. Aina välillä kiusaa mua eropuheilla, mutta ei oikeasti ole etsinyt asuntoa tai mitään sellaista.
Aiemmin saatoin viikonloppuna ottaa viiniä tai jotain, mutta nyt alkoholi on kokonaan kielletty ”koska petit mua kännissä”. Suomessa en käy baareissa ollenkaan, mutta kotonakaan ei saisi ottaa mitään. Ennen kesää mies kävi silloin tällöin ulkona, mutta nyt on illasta iltaan kotona, ilmeisesti vahtii etten ole yhteydessä muiden miesten kanssa.
Luottamus on siis kadonnut suhteestamme kokonaan, ja vaikka rakastan miestäni hurjasti, niin tämä alkaa olla raskasta. Kadun virhettäni, eikä se todellakaan tule toistumaan. Miehen käytös tuntuu jotenkin kohtuuttomalta, kun kyse oli ”vain” suutelemisesta eikä mitään seksijuttuja tosiaankaan tapahtunut. Onhan tässä pitkälti kyse myös miehen omasta kunniakulttuurista ja sikäläisten miesten pitkävihaisesta luonteesta, myös siitä että heikäläiset loukkaantuvat ja ottavat itseensä paljon pienemmistä asioista muutenkin. Tämä on ollut kova kolaus ja ymmärrän sen kyllä.
Mutta kuinka kauan on reilua rankaista tekemästäni virheestä, oikeasti!