Parisuhde voimakastahtoisen naisen kanssa.

Parisuhde voimakastahtoisen naisen kanssa.

Käyttäjä Vegasin kiilto aloittanut aikaan 29.12.2020 klo 10:34 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Vegasin kiilto kirjoittanut 29.12.2020 klo 10:34

Hei.

Elämme lapsiperhe arkea ja elämämme pyörii kodin ja lasten ympärillä.Muutimme toiselle paikkakunnalle avopuolison työn perässä. Hän on paremmin koulutettu ja sai hyvän työpaikan.En ole vielä itse löytänyt töitä. Meillä nainen on hyvin voimakastahtoinen ja minulla on vaikeuksia tuoda asioita esille ja kommunikaatio ei oikein pelaa. 
Olen yrittänyt asioista jutella ja toivonut muutoksia. Esim. kodin huolenpito on määrätty minulle, teen ruuat, pesen pyykit.Tavallaan ymmärrän sen kun olen kotona, mutta en saa päättää vkolopun suunnitelmista, koska ne on perheen yhteistä aikaa jolloin nainen on jo päättänyt mitä tehdään. Hän kyllä saa tavata kavereita töiden jälkeen, koska on kuulemma vaativa työ yms muita selityksiä. Jos joskus pyydän lupaa käydä moikkaan kavereita vanhassa kotikaupungissa, niin se onnistuu harvoin ja pitää tulla yöksi kotiin. Ollaan keskusteltu asiasta, mutta hän on verbaalisesti lahjakas ja saa käännettyä asiat niin että lopulta en jaksa enään edes yrittää!

parisuhde neuvojalta kyselin apua tilanteeseen, mutta jotenkin en saanut ihan niitä vastauksia mitä kaipasin.

Käski harjoitella kommunikoimaan paremmin ja selkeämmin. 

 

 

Käyttäjä Xyznappi kirjoittanut 28.01.2021 klo 13:09

Hei Vegasin kiilto. Luin viestisi ja pohdin, miten tuota voisi lähteä ratkomaan. Pidän itseäni joissain asioissa vahvatahtoisena ja mieheni on kasvanut kodissa, jossa toinen vanhemmista on pitänyt muuta perhettä otteessaan, mistä on seurannut asioiden salailua, koska sillä tavalla on päässyt helpommalla. Jotain kokemusta on siis tahtojen epätasapainoisuudesta.

Pari kysymystä. Oletko kertonut avovaimollesi ihan yksinkertaisesti, miltä tilanne sinusta tuntuu, sen kummemmin syyttelemättä? Omasta kokemuksestani, siis vahvana naisena, se toimii aika hyvin. Oma myötätuntoni toista kohtaan heräilee, kun en joudu puolustuskannalle vaan ihan kuuntelen miehen tuntoja. Tämän tyyppinen lähestymistapa  saa minut  myös potemaan huonoa omatuntoa siitä, että mieheni on joutunut kärsimään omasta itsekkyydestäni. Tästä asetelmasta on hyvä nousta sellaisen keskustelun tasolle, josta päästään sopimaan asioista.

Toinen kysymys. Vaikuttaa siltä, että avovaimosi ei luota sinuun, jos et voi jäädä yöksi kavereillesi. Voisit pohtia, oletko aiheuttanut mahdollisen epäluottamuksen tunteen vaimollesi itse, vai onko se peräisin jostain kauempaa. Onko sinulla tapana esimerkiksi pitää sellaisia asioita omana tietonasi, joista vaimollasi on tarve tietää? Kontrolloinnin tarve saattaa johtua yrityksestä hallita turvallisuuden tunnetta, jonka avovaimosi on jossain vaiheessa menettänyt, joko lapsena tai myöhemmin jossain ihmissuhteessa. Avoimuus auttaa luottamuksen rakentamisessa.