Parisuhde vai ei

Parisuhde vai ei

Käyttäjä jonsku84 aloittanut aikaan 22.02.2012 klo 14:37 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä jonsku84 kirjoittanut 22.02.2012 klo 14:37

Olen seurustellut kuun alusta miehen kanssa joka pitää minua kuin kukkaa kämmenellä ja on todella ymmärtäväinen.
Kuitenkin minua ahdistaa!😟

Olemme olleet hyviä ystäviä jo vuosia ja on aina ollut minulle tuki ja turva.
Olen pystynyt kertomaan hänelle kaiken.

Pääsin eroon henkisen väkivallan suhteesta kun pääsin muuttamaan kuun alussa nykyiseen asuntooni ja viikko siitä aloin seurustella.
Tunnen itseni typeräksi,sellaiseksi naiseksi joka antaa miehen tehdä kaikkea (heillä on nimitys jota ei varmaankaan saa täällä käyttää..alkaa H kirjaimella).
Lisäksi mies on liian lässy!! luulin ettei asia vaivaa mutta toisin kävi.

En tiedä onko edes tämä mies minulle oikea☹️
Olen puhunut hänen kanssaan mutta ei ole tullut muutosta mihinkään.
En uskalla kertoa epävarmuudestani koska tiedän että hän ei ota asiaa hyvin ja pahimmassa tapauksessa välimme katkeavat kokonaan🤔

En tiedä mitä tehdä!😑❓

Käyttäjä Etsijä kirjoittanut 22.02.2012 klo 16:20

Voisiko kenties olla niin, että sinua ahdistaa tuo sinun edellinen suhteesi, jossa jouduit kärsimään henkisestä väkivallasta. Niin kurjaa kuin se onkin, ihminen kantaa helposti edellisen suhteen kuormaa myös seuraavaan suhteeseen. Erityisesti jos sinulla oli vain viikko välissä!

Kuulostaa siltä, että olet löytänyt kivan ja hellän miehen. Aika kummallista, jos sekin sitten ahdistaa. Tutkimusten mukaan naiset suosivat erilaisia miehiä kuukautiskierron eri vaiheissa. Ennen ovulaatiota miehekäs mies kiinnostaa eniten ja sitten taas kierron alku-ja loppuvaiheessa kelpaa sellainen nallekarhutyyppi. Tässä oli kyse sellaisesta psykologisesta kokeesta, jossa tulos saavutetaan vertailemalla suurta joukkoa naisia ja heidän reaktioitaan erilaisten miesten kuviin.

Ehkä tarvitset vain lisää aikaa päästäksesi tunteittesi kanssa tasapainoon?

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 22.02.2012 klo 21:49

Älä tee mitään, jos et tiedä, mitä tehdä. Katsele rauhassa ja aikanaan näet. 🙂🌻

Käyttäjä jonsku84 kirjoittanut 22.02.2012 klo 22:17

Hei Etsijä!
voi olla hyvin mahdollista.

Olen omasta mielestäni päässyt yli exästä ja tein lähtöpäätöksen uutena vuotena joten jouduin hänen kanssaan asumaan samassa asunnossa kuukauden.
Olemme exän kanssa olleet monesti on/off suhteessa ja silloin päätin lopullisesti lähteä.
Tunnen vain vihaa häntä kohtaan.

En tosiaan tiedä mikä minua vaivaa🙄
Nykyinen ei ole yhtään miestyyliäni eikä osaa pitää itsestään huolta niin kuin miesvaatimuksessani lukee (se on päässäni).
Voin sanoa etten kehtaisi häntä viedä sukulaisnäytille😟

En tiedä olenko hänen kanssaan vaan siksi että satun pitämään hänen vanhemmistaan ja siskosta😐

Käyttäjä tunturisopuli kirjoittanut 22.02.2012 klo 23:56

Mies ei ole sinulle oikea, tällä hetkellä kukaan ei voi sitä olla. Mies saattaisi olla sinulle oikea mutta vasta aikojen päästä.
Ei viikossa erosta voi suhdetta rakentaa. Ei välttämättä edes kuukausien päästä. Ensin pitää tutustua itseensä uudestaan, varsinkin kun on kohdannut kovia.
H-alkuinen sana tarkoittaa ihmistä, miestä tai naista, joka antaa kehonsa käyttöön rahasta. Ei mitään muuta. Turhaan tunnet itsesi moiseksi siispä. Ilmeisesti sinua on sanalla haukuttu edellisessä suhteessasi, ja nyt jotenkin se on syöpynyt ajatuksiisi, että olet jotenkin muka kelvoton. Et sinä ole. Sinä olet arvokas, ja onneksi olet päässyt väkivaltaisesta suhteesta eroon.

Olette alkaneet seurustella vaikka olette olleet ystäviä. Uskon, että kun sanot miehelle, että sinä tarvitset nyt aikaa etkä voi alkaa suhteeseen hänen kanssaan etkä kenenkään muunkaan kanssa, ennen kuin olet ehjä, hän varmasti ymmärtää. Sano silti ettet voi vaatia häntä odottamaan, etkä ole varma mitä haluat siinä vaiheessa kun olet valmis suhteeseen jonkun kanssa sitten joskus. Eli älä anna hänen ymmärtää että olemalla läsnä hän saa sinut lopulta, koska se on julmaa peliä.
Jos hän on liian lälly nyt, on hän sitä todennäköisesti mielestäsi vuodenkin päästä.

Mutta nyt sinun on aika parannella haavojasi ilman parisuhdetta. Ystävät pidä silti lähelläsi, tarvitset heitä! Toivottavasti mies ei nyt liikaa pety, mutta taidat itsekin tietää että tämä on ainoa keino löytää se, kuka sinä olet ja mitä sinä elämältäsi haluat. Mitä kauemmin sanoja panttaat, sitä enemmän hän luulee että teillä on parisuhde. Pian olet taas uudenlaisessa ansassa, sellaisessa jonka olet tahtomattasi itse rakentanut ja mukava mies luulee että olet hänen tyttöystävänsä täydestä sydämestäsi. Fakta on, ettet pysty siihen nyt, et kenenkään kanssa. Tätä elämää on sen verran nähty, että tiedän mistä puhun. Voi hyvin!

Käyttäjä jonsku84 kirjoittanut 25.03.2012 klo 16:45

Kiitos kaikille viesteistänne.
Olen ollut todella tyhmä kun aloin seurustelemaan hyvän ystäväni kanssa melkein heti omilleni päästyä.
Mies oli todella riippuvainen minusta ja halusi koko ajan olla lähellä.

Kerroin aika pian suhteen alettua omasta ajasta ja halusta päästä yli entisestä suhteesta. Olin tietenkin päässyt jo miehestä yli mutta silti piti saada omaa aikaa koska meillä oli kuitenkin pitkä historia.
Tämä ystäväni ei sulattanut ajatusta ja luikerteli minun luokse ja olisi viipynyt vaikka kuinka pitkään ellen olisi keksinyt syytä hänen poislähettämiseen. Tunteeni siinä vaiheessa haalistuivat ja katosivat kokonaan.

Nyt kuitenkin pääsin irti tästä miehestä enkä aio seurustella pitkään aikaan kenenkään kanssa.
Aion ottaa aikaa itselleni ja surra nyt rakkaan mummuni menetystä joka sattui kaksi viikkoa sitten.

Käyttäjä tunturisopuli kirjoittanut 26.03.2012 klo 20:41

Hyvä että teit ratkaisun. Se oli varmasti oikea niin sinun kuin ystäväsi kannalta. Hienoa, että keskityt nyt itsesi löytämiseen. Parisuhteen aika on sitten joskus.
Voimia mummun poismenon käsittelyyn, ja kaikkea hyvää.

Käyttäjä jonsku84 kirjoittanut 01.04.2012 klo 19:26

Kiitos tunturisopuli.

On ollut aika rankkaa menettää läheinen ihminen mutta oli kuitenkin jo tiedossa niin helpotti sillä tavalla eikä toisen tarvi enää kärsiä.

Hoksasin vasta nyt erän asian kun jokin aika sitten kerroin tälle ystävälleni tunteitteni loppumisesta ja että hän oli ilmeisemmin pelkkä ihastus.
Mies luuli ihan vakavasti että olin rakastunut häneen🙄
En tiedä yhtään miksi hän niin luuli koska en ole koskaan mitään sellaista sanonut enkä ole antanut olettaakaan.
Oli todella pelottavaa kuulla rivien välistä tämän.

Toivottavasti en törmää tuonkaltaisiin miehiin enää😟