Parisuhde, perhe ja Ongelmat

Parisuhde, perhe ja Ongelmat

Käyttäjä jone aloittanut aikaan 29.04.2008 klo 21:39 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä jone kirjoittanut 29.04.2008 klo 21:39

Hei!

Tapasimme vuonna 2004 ensimäisen kerran aloimme seurustelemaan
mutta myöhemmin eroon päädyttiin..

Siitä kului noin 3 vuotta, emme oltu kuultu toisistamme mitään.
tapasimme sattumalta ja sovimme treffit.. siitä sitten seurustelimme noin puolisenvuotta jonka jälkeen päätettiin yhdessä muuttaa asumaan.
Asuimme siellä puolivuotta hän tuli raskaaksi ja lähti sitten 3kuulla pois.
hän ei puhunut eikä vastanut viesteihin eikä kertonut mitään syytä miksi hän halusi lähteä..

tämän jälkeen minulle tuli vaikea ylitsepääsemätön eron jälkeinen ahdistus…
En voinut tehdä työtä enkä mitään, kuitenkin myöhemmin noin parin kuukauden päästä lähdin kokeilemaan työ elämää ja kaikki sujui hyvin. hän rupesi ottamaan yhteyttä viimeisillä raskaus viikolla ja hän ehdotti että tapaisimme niin me sitten teimme. Rupesimme taas seurustelmaan ja kaikki meni hyvin mutta hänelle tuli synnytyksen jälkeinen masennus josta hän ei ole vieläkään toipunut. meidän lapsemme on jo 4kk ikäinen ihana ja suloinen pikkuinen.. tyttöystävälläni on oma asunto johon minun olisi pitänyt muuttaa viralisesti. mutta asuin siellä noin 4kk ja sen jälkeen
tuli riitaa ja pientä kinaa. hän ei mielestäni ole selvästi valmis perhe elämään yhdessä asumaan. joten hän halusi eron ja kun ei voinut luotttaa minuun vaan uskoi kaikkee valheisiin mihin hän halusi uskoa. Myöhemmin En enään kokenut samaa ero kriisiä kuin aikaisemmin mistä kerroin. mutta päätin jatkaa omaa elämää eteen päin.
jonkun ajan kulutta hän soitti ja pyysi minut käymään hänen luonansa. sovimme asiat ja olemme tällä hetkellä hyvissä väleissä. Seurustelemme ja näemme viikonloppuisin vain ja silloin perhe elämää.

Hei kaikki kokeneet, jotka tiedättä miten pitäisi toimia tässä tilanteessa.
minusta kaikki tuntuu niin epävarmalta. tuleeko suhde koskaan toimimaan?

Mistä apua tähän tilanteeseen? Olen varma että olen niin syvästi rakastunut josta en pääse pois josta ei hänkään mutta suhteessa on jotain aina joka ei kestä. ainakin minä olisin itse valmis asumaan ja elämään yhdessä vaikka koko loppu elämän
mutta miksi hän ei? Mikä on se syy vaikka hän sanoo ettei voi elää ilman minua?
tarvitseeko hän vain minun tukea ? Siksi hän ottaa minuun yhteyttä… kun hänellä on vaikee..
minusta ainakin tuntuu niin =/

Käyttäjä v 1959 jousimiesnainen kirjoittanut 01.05.2008 klo 15:30

HEI jone🙂🌻

Luin kirjeesi ja kunnioitan Sinun tekoja Sinun Rakkaasi kohtaan.🙂🌻🙂🌻

Keskustele rakkaasi kanssa miten paljon Sinä rakastat häntä ja miten paljon Hän ja Teidän yhtenne Lapsenne merkitsee Sinulle. Kerro myös miten paljon sinä henkilönä pelkäät jääväsi yksin koska tunteet häntä kohtaa syvenee yhä syvenee ja että teidän yhtenne lapsi todella merkitse sinulle olet lapsen isä ja sinullakin on omaa halu olla läsnä lapsenne kasvun aikana.

Koska suhteenne sisältyy niin voimakkaat tunteita ja molemminpuolista rakkautta sinuna rohkaisin kosia häntä ja sillä tavoin osoittaa -Romeon- kaltaista huomionosoitusta häntä kohti.

Kuten mainitsit että rakkaasi kärsi synnytyksen jälkeistä masennusta, hän ehkä pelkää ettei hän ei kelpaa sinulle koska on synnytyksen jälkeistä naisten pyöreyttä ja ehkä häpeä itse tietämättä ettet sinä sellaista katso häntä .

Naisena voin kertoa että synnytyksen jälkeen itsekin pelkäsin omalla tavalla miten aviomieheni suhtautuu minun synnytyksen jälkeistä masennusta ja eikä se ollut kauhean helppo muuttua henkisestikään äidiksi koska kaikki oli uutta ja vauva toi niin paljon vastuuta etten osannut edes kuvitellakaan miten kaikki muuttui yhden synnytyksen jälkeen. Ei mikään ollut ennallaan en edes tunnistanut edes itseeni ja ihmettelin miten aviopuolisoni jaksoi olla vierelläni koska en ollut oma itseeni pitkään aikaan ja esikoiseni oli puoli vuotias kun aloin odottaa meidän kuopusta ja siinä minä yritin pysyä järkevänä kaikkien hormoonimuutoksien aikanaa, voin paljastaa että nainen palautuu tasapainoiseksi noin puolitoista vuotta myöhemmin synnytyksen jälkeen joten sinun omalla rakkaalla on vielä pitkä aikaa ennen kuin hän alkaa voida hormoonaallisesti tasapainoisesti joten myllerryksiä riittä ja vauvaa tuo koko ajan uusia asioita jotka on naiselle eli hänelle uutta .

Kuten tiedät mieskin muuttuu lapsen synnytyksen jälkeen ja niin on sinullakin joten istukaa yhdessä ja keskustelkaa niin voitte molemmat huomattavasti paremmin ja yhdessä otatte vastuun lapsen kasvuun sekä ilot että itkut.

Toivottavasti sinulle avartui naisen muutos äidiksi tuloksi ja samoin itsesi muutos isäksi eikä se siihen lopu kasvaa teidän yhtenne rakkauden hedelmä kokoajan.

Paljon avointa keskustelua tunteista niin asiat ovat paljon paremmalla pohjalla.

Paljon voimia sinulle

Käyttäjä v 1959 jousimiesnainen kirjoittanut 12.05.2008 klo 15:02

Hei Jone🙂🌻

Kirjoitatko tänne miten sinulla menee rakkaasi kanssa , kerro oliko mitään apu edellisestä viestistä jonka kirjoitin🙂

Odotan mielenkiinnolla sinulta kuullemiset🙂🌻

Käyttäjä jone kirjoittanut 01.07.2008 klo 00:51

Hei,
Nyt suhde on ajautunut karille. hän ei pysty luottamaan minuun.
Päätän lopettaa suhteen kanssa taistelimisen, mielestäni ansaitsen parempaa.
Olen tehnyt kaiken mahdollisimman hyvin, tukenua Lapsen Äitiä ja Auttanut Lapsen hoidossa paljon. Meillä on kuitenkin yhteishuoltajuus joten minulla on oikeus tavata lastani parittomina viikonloppuina, mitä jos toinen osapuoli vanhemmista ei sattuisi noudattamaan tai luovuttamaan lastani minulle sovitusti mitkä on kirjoitettu lapsentapaamis oikeudesta.

Onko mielestänne tämä oikea ratkaisua tähän kun hän sanoi minulle ennen:
" ei tästä tule mitään, en halua tällästä elämää, että minä masennan häntä ja olen pilanut hänen elämän"

Haluan itsekin loppuavan tämän suhteen koska hän käyttää minun rakkauttani mielestäni hyväksi kun jos en tee kuin hän tahtoo niin hän on heti heittämässän pois.
eli henkistävä väkilvaltaa on paljon ilmaantunut tässä suhteessa hänen puolelta.
Minä vain olen tehnyt kuin hän on sanonut ja ollut lapseni kanssa ja auttanut häntä.
En kuitenkaa itse pystyä elämään enään hänen kanssaan koska hän ei pysty luottamaan minuun niin myös minä en pysty luottamaan häneen kun hän ei halua edes jakaa yhtään enempää asiaa kuin yhteinen lapsi minun kanssani, vaikka itse toivoisin paljon enemmän, jopa naimisiin ja perheen ja uskollisen luotettavan lujan ja kestävän suhteen. Mutta hän näyttää olevan sitä vastaan kaikessa.
Ei halua että asumme yhdessä, ei halua että jakaisimme asoita. Hän väittää että manipuloin hänen mieltänsä kaikessa. Kuitenkin olen nyt aloittanut lukemaan Dieknetiikasta, ihmisen mielenterveydestä, " Nykyajan tiede mielen terveydestä"
Kun hän kärsii masennuksesta yritin auttaa häntä, minua kuitenkin kiinnostaa paljon toi tiede ihmisen mielenterveydestä.

Kun meillä oli suhde hän kuitenkin tahtoi että olisin lapseni kanssa ja auttaisin häntä arjessa muttei kuitenkaan niin että asuisimme samassa paikassa virallisesti, mutta käytännössä näin jatkui pitkän aikaan kunnes erosimme. En pysty elämään siinä, enkä pysty jatkamaan omaa elämääni eteen päin. kun minulla ei ole nyt asuntoa niin ajattelin että voisimme yhdessä asua mutta kuitenkaan niin ei käynyt.
Nyt keskityn vahvasti lapsen elämään ja sen kasvamiseen. Hänen kehitys ja tulevaisuus merkitsee minulle todella paljon. En saanut mitä toivon mutta eikö elämä tuo vielä sellaisen naisen joka pystyy luottamaan minuun jonka kanssa voi jakaa kaikki asiat,hyvät ja huonot ja ymmärtää toista kaikessa, ainakin yrittää..

Käyttäjä jone kirjoittanut 01.07.2008 klo 00:54

Yritin tehdä parhaani, kerroin kuinka rakastin häntä ja kuinka toivoiin enemmän asioita tulevaisuudelta, en kuitenkaan voi elää siinä että hän pomputtelee minua jatkuvasti,jättää kun hänellä ei ole hyvä olla, eikä anna minun auttaa.

Haluan unohtaa kaiken ja jatkaa omaa uutta tulevaa elämääni eteen päin.
Rakennan vielä kaiken uudelleen uuden ihmisen kanssa kun se aika koittaa.<3

Käyttäjä jone kirjoittanut 03.07.2008 klo 01:04

Hei, Missä on mielestänne vika kun Minusta tuntuu vahvasti siltä että ainakun hän tarvitseen minua hän haluaa olla minun kanssani, silloin kun hän taas ei tarvitse minua, niin hän on valmis heittämään minut pois, sitten kun hän taas tarvitsee minua hän haluaa että asun käytännössä hänen luonna.Sitten taas jos meille tuli riitaa, niin kun minä yritin soittaa jne, hän ei vastanut, muttta kun taas hän yritti soittaa vastasin.
Eli Minun pitäisi olla aina valmiina kuuntelemaan häntä, vaikka hän sulkisi ovet, kun en tee näin hän sanoo että en ole rakastanut koskaan että hän ei merkitse. onko minussa tosiaankin jokin vika vai miksi sitten hän näin käsittelee minua?
Ihan kuin hän tietäisi että oisin valmis palaamaan, kun hän on itse siihen valmis...

Näin on tapahtunut jo kolmesti ainakin, miten päästä eroon tästä tunteesta? jatkaa elämää ja keskittyä tulevaisuuteen, kun masennus, debressio iskee näiden tapahtumien jälkeen ja ei tee mieli tehdä enään mitään asoita eikä nauti samanlailla mistään, taikka ole edes ruokahalua... onko tälläinen mielestänne oikeuden mukaista kohtelua? kummassa on vika teidän mielestänne. pitäisikö minun sano EI kun hän on valmis palaamaan? koska tuntuu että tämä oravanpyörä jatkuisi vain, mutta tuntuu taas että luovutan kun sanon ihmiselle jotain todella rakastan, että en halua palatan enään koskaan. Mitä teen jos joudun samaan tilanteeseen uudestaan? Kerronko hänelle että En palaa enään kun hän on aina jättänyt minut niin monesti, minä en ole, olen valmis pysymään missä vaikeammissakin tillanteissa vierellä, mut ei väkisin kukaan voi olla jos ei usko kumppani. niin Elämä ei vain aina ole reilua...