Parisuhde kriisissä erityisten lasten keskellä
Hei!
Olen oululainen kohta pyöreät 30v täyttävä perheenäiti. Olen työelämässä ja kotona on kolme lasta joista kaksi vaippaikäisiä. Miehelläni on oma lapsi joka asuu äidillään. Vanhimmalla kohta kouluun menevällä lapsella on ollut kielen kehityksen häiriötä (Hän on minun biologinen lapseni edellisestä suhteesta). Keskimmäisellä lapsella on motorisen kehityksen viivästymää sekä erikoisia pakkotoistoja, joita nyt seurataan. Lisäksi hänen sanansa ovat vähentyneet, josta lääkärit ovat huolissaan. Nuorimmaisella lapsella ei ole mitään. Hän on kaiken lisäksi rauhallinen ja oikea enkeli. Tarhan maskotti. Nuorimmainen lapsi jollain tavalla tasapainottaa muiden lasten erityispiirteitä.
Miehelläni on erimielisyyksiä oman lapsensa äidin kanssa. Lapsi asuu äitinsä kanssa toisaalla. Äiti käyttää tätä lasta aseena isää vastaan. Mutta kolikolla on toinenkin puoli.. On sattunut laiminlyöntitapaus, jonka vuoksi aiomme ryhtyä toimenpiteisiin.
Olemme vielä lastensuojelun piirissä, koska yh:na ollessani olin tarkassa seurannassa joka taholta, että miten pärjään. Perhettämme tuetaan edelleen, koska lapset eivät ole ihan ”taviksia”..
Vaan kaiken tämän keskellä minun ja mieheni suhde on kovalla koetuksella. On ”vyön alle iskemisiä” (sanallisesti) ja takana on yksi tönäisy kaapin ovea vasten. Olen huomannut, että olen tässä suhteessa tyystin erilainen, kuin mitä aiemmissa suhteissani muistan olleeni. Usein mietin, että tuliko sitä sittenkään aikoinaan valittua oikeaa kumppania.. Elämäni varrella on ollut pari sellaista kumppania, joihin rakastuin syvästi, mutta kohtalo puuttui peliin..
Sairastan masennusta ja syön lääkkeitä vakituisesti. Mieheni ei tunnu ainaa asiaa oikein ymmärtävän ja usein lähtee toiseen huoneeseen kun ryven itsesäälin puuskissani. Olen aloittamassa psykoterapiaa..
Asiassa on yksi iso MUTTA.. Vaikka apua on tarjolla, niin emme uskalla sitä hakea, sillä pelkäämme menettävämme lapsemme, jos ongelmat tulevat julki.
Ahdistaa. Onko muita, joilla on samantyyppisiä kokemuksia tai herättikö tämä kertomus joitakin ajatuksia? Minulle saa kirjoittaa.