Parisuhde kriisi

Parisuhde kriisi

Käyttäjä kamira aloittanut aikaan 31.10.2016 klo 12:10 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kamira kirjoittanut 31.10.2016 klo 12:10

Hei, kirjoitan tässä tilanteestamme johon ajauduimme monen asian vuoksi. Olemme naispari ja 7 vuotta yhteiseloa takana, lapsia perheessämme on myös. Lapsen sairauden sekä siitä aiheutuvien muiden ongelmien vuoksi erkaannuimme, toinen pakeni harrastukseen tätä elämää ja minä jäin kotiin ja huomaamattani hoidin kaiken.
Nyt tämä toinen ilm että ei kykene enään antamaan kellekkään mitään vaan haluaa erota, olen häntä koittanut saada kanssani vaikka pariterapiaan tai jotain koska tiedän että meillä on niitä hyviä asioita paljon ja tää arki on kuormittanut meidän molemmat. ¤ 4 vkoa tässä on oltu ns omissa oloissaan, toinen on tähän asti vain hokenut että ero on ainoa oikea ratkaisu mitään muuta ei ole, eikä halua lähelleen.
Kun eilen sain häneltä viestin että hän haluaa syliin???
olen itse kovin ristiriitaisissa oloissa, koska pelottaa toisaalta itseään ”avata” toiselle jos tällä ei ole mitään muuta kun hetken mieliteko…
Voiko kriiseistä ylipäätään päästä yli vaikka toinen alkuun onkin niin jäärä että ei näe mitään muuta vaihtoehtoa? Jos toinen jaksaa uskoa niin voiko silloin jotain vielä pelastaa…

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 01.11.2016 klo 15:53

Tuntuu,että ei kaksi aikuista voi elää näin epäsuhtaisessa suhteessa.Toinen hoitaa kaiken,lapset ja huushollin ja toinen omistautuu harrastuksille. Onko aina ollut näin huono työnjako? Kyllä se vastuu perheessä pitäisi olla kummallakin ja varsinkin silloin,kun tulee sairautta ja muuta extraa. Kyllä luottamus toiseen on varmaan kovilla,kun kaiken lisäksi erolla uhkailee. Eikö tämä olisi nyt vakavan keskustelun paikka. Et sinä tätä lapsen lailla käyttäytyvää puolisoa voi pitää vastuuta kantavana ihmisenä ellei perusasiat muutu.

Käyttäjä KasKas kirjoittanut 02.11.2016 klo 15:44

Kuulostaa "normaalilta" parisuhteen kriisiltä (mikä nyt on normaalia?). Tuollaisesta voi päästä yli, mikäli kummatkin sitä haluavat - ja tovin voinee selvitä vain toisen panostuksella, mutta ei pitkään, etenkään loputtomiin. Kummankin pitää ottaa vastuu parisuhteesta.

Teidän pitäisi löytää puheyhteys ja yhteinen ymmärrys tulevasta. Terapeutista on varmasti apua, mutta hyvä apu olisi myös kuka tahansa luotettava, ulkopuolinen täysijärkinen henkilö.

Toki kumppanisi on myös tiedettävä ja päätettävä mitä tahtoo elämältään, mutta tämähän ei aina ole helppoa: moni haluaa yhtä, mutta tekee kuitenkin toista - joistain syystä.