Parisuhde jossa toinen osapuoli masentunut
Parisuhteessani tilanne on tällähetkellä hyvin sekava ja isossa kriisissä myös. Itse en tiedä enää miten toimisin. Yritän kaikkeni mutta en tiedä miten nyt jatkaisin.
Olemme molemmat +25v, töissä eikä lapsia, ja asumme yhdessä.
Mutta tilanne lyhykäisyydessään,
Olemme olleet suhteessa nyt reilun vuoden johon sisältyy paljon rakkautta ja välittämistä. Mutta myös molemminpuolinen masennus itsellä lievänä näkynyt ja miehellä vakava masennus. (johon ei ole paljoakaan apua saanut vaikka olemme yrittäneet hakea) Suhdettamme on kolhinut myös keskenmeno mikä on ollut todella iso asia molemmille, ja tottapuhuen kumpikaan ei ole siitä vieläkään päässyt yli vaikka asiasta on jo aikaa yli puolivuotta.
Suhteessa on myös ollut väkivaltaa joka on pahentunut koko ajan. Mies ei pysty antamaan itselleen anteeksi tekemiään asioita vaikka itse olen hyväksynyt ja antanut hänelle kaiken anteeksi, koska tiedän että impulssiivisuus johtuu masennuksesta sekä muista ongelmista eikä mies ole pystynyt ns. kontrolloimaan itseään tilanteissa. Enkä itsekkään milläänlailla ole syytön tilanteeseen, omalta osaltani olen ollut mukana myös tappeluissa en samalla tavalla mutta ei hän koskaan ole yhtäkkiä vaan alkanut käyttämään väkivaltaa vaan omalta osaltani olen uhonnut riita-tilanteissa. Nyt mies on todella huonossa kunnossa ja haluaisi erota mutta itse haluaisin jatkaa suhdetta enkä antaa masennuksen tulla suhteemme väliin. Onko muita saman tilanteen kokeneita jotka voisivat auttaa meitä?