Parisuhde ja expuoliso

Parisuhde ja expuoliso

Käyttäjä Helmililja4 aloittanut aikaan 01.03.2020 klo 14:07 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Helmililja4 kirjoittanut 01.03.2020 klo 14:07

Hei 

Haluaisin saada vähän peiliä ja tukea tilanteeseeni ja omiin tuntemuksiini.

Mieheni on eronnut vuosia sitten ja ovat edelleen hyviä ystävä naisen kanssa. Itse olen tuntenut miehen muutaman vuoden ja koko sen ajan he ovat olleet ystäviä, niinkuin alussa itsekin olimme ystäviä ennen kuin meillä suhde eteni parisihteeksi. Se on mulle ok ja hyvät välit miehen ja expuolison kanssa ovat mulle ok. Olen itsekin tavannut tämän naisen.

Nyt on tullut sellainen vaihe että nainen on ilmaissut että haluaa palata miehen kanssa yhteen. Hän on tuonut sitä paljon esiin miehelle. Mies on itse kertonut näistä mulle. Mies on myös tuonut esille että naisen puheet takaisin paluusta ovat saaneet hänetkin miettimään mahdollista yhteenpaluuta. 

Mitä te olette mieltä sellasta että onko ok jos on parisuhteessa ja toinen puoliso viettää aikaa expuolisonsa kanssa ilman että toinen tietää ja jos on tiedossa että se ex puoliso haluaa saada puolison takaisin itselleen.

Onko ok jos on parisuhteessa niin onko silloin ok että toisella puolisolla on edes ajatuksen tasolla vaihtoehtona vielä yhteenpaluu expuolison kanssa? 

Mitä ootte mieltä? Musta se ajatus tuntuu tuntuu ristiriitaiselta ja ahdistavalta, että mun mies edes ajoittain miettii yhyeenpaluuta expuolison kanssa vaikka tiiän että myös itse olen hänelle tärkeä. Olenko liian tiukka ja vaativa jos sanon että jos mietit yhteenpaluuta expuolison kanssa, niin et voi olla mun kanssa? 

Musta tuntuu että oon vähän jo ite sumentunut asian kanssa ja siksi tarviin tukea tilanteeseen, niin arvostan rehellisiä ajatuksianne. 

 

 

 

Käyttäjä Aurea kirjoittanut 03.03.2020 klo 09:59

Hei Helmililja 4,

en voi tietenkään tietää, millaisella avoimuudella suhteesanne toimitte, mutta tekstin perusteella pitäisi tuota jo henkisenä väkivaltana sinua kohtaan. Koska sinulle tämä tilanne ei ole ok, on ihan kohtuullista pyytää miestä selvittämään tunteensa teitä kahta kohtaan ja tekemään valinta. Henkilökohtaisesti ajatellen, minua ainakin satuttaisi enemmän olla löysässä hirressä ja hätävarana kuin erota. Miten miehesi mahtaisi suhtauta, jos sinulla olisi hyvä mieskaveri, jonka kanssa voisit jopa ajatella parisuhdetta? Siis jos miehelläsi ei olisi tätä ex-puolisoa kuviossa. Kuuntele itseäsi ja toimi niin, ettet anna toisen murskata itsetuntoasi.