Parisuhde ahdistaa

Parisuhde ahdistaa

Käyttäjä Baileys aloittanut aikaan 20.06.2016 klo 21:46 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Baileys kirjoittanut 20.06.2016 klo 21:46

Me ei olla hirveän kauan seurusteltu. Ollaan tunnettu vähän päälle vuosi ja yhdessä olemme olleet n. 5kk.
Ollaan oltu aika tiiviisti melkein se 1,5 vuotta toistemme kanssa ja meillä on myös yhteinen koira (josta minä lähinnä vaan pidän huolta joka ei mua haittaa yhtään mutta olisi kiva jos mieskin osallistuisi).
Nyt meillä on menny kuitenkin tässä viimesen kuukauden aikana melko huonosti. Ei olla juuri puhuttu toisillemme mitään ja molemmat on omissa oloissaan. Ei siis asuta yhdessä, mutta paljon ollaan toistemme luona.
Mies on aika kontrolloiva ja mustasukkainen persoona joka tuottaa ongelmia koska en itse tykkää kun turhasta ollaan mustasukkaisia tai yritetään toista kontrolloida.
Tänään puhuttiin ensimmäistä kertaa 3 päivään ja harkittiin vakavasti eroa koska on niin hankala olla enää toisen kanssa. Puhuttiin kuitenkin vähän asioita ja se on ihme että mies kuunteli hieman edes kun tapana on vaan olla kuuntelematta.
Tiedän että mies kuulostaa varmaan aika huonolta tämän perusteella mutta on siinä hyvääkin. Ollaan tai oltiin parhaat ystävät ennen kun alettiin seurustella ja mies olisi jo silloin vuosi sitten halunnut enemmän mutta minä jarruttelin tosi paljon.
Mies tuntee itsensä ”arvottomaksi” minun kanssa koska juttelen kuulemma liikaa toisille miehille… 😀 haha. No kavereille vaan, mutta mies ei sitä halua ymmärtää.
Nyt minun pitäisi olla heille juttelematta tai muuten emme voi suhdetta jatkaa ollenkaan koska se on miehelle liian ylitsepääsemätöntä jos jatkan juttelua. Okei, selvennän hieman tai muuten se kuulostaa liian lapselliselta ja typerältä, mutta miehellä on tähän ihan hyvä syy, mutta sitten toisaalta taas ei. Muutama kaveri on sellainen kenen kanssa minulla on _joskus_ ollut jotain _pientä_ juttua, mutta jutellaan silti ihan normaaleista asioista keskenään eikä tunteita ole näitä entisiä ”säätöjä” kohtaan. Ymmärrän että se voi joitakin haitata, mutta kaikilla meillä (en yleistä) on jotain säätöjä ja parisuhteita ollut eikä minua haittaisi jos mies olisi heidän kanssaan tekemisissä jos tunteita ei enää kuitenkaan ole. En tiedä jaksanko enää kuitenkaan jatkaa suhdetta koska tässähän yritetään minua kontrolloida niin etten saisi enää kavereille jutella vai miltä se teistä kuulostaa?
Tuntuu vaan vaikealta antaa tämän jäädä tähän koska on tunteita. Pelottaa ja ahdistaa vaan kokoajan että mistä uusi riita taas tulee kun mies saa päähänsä jotain aivan typerää. ☹️
Ollaan molemmat ihan aikuisia vaikka ei varmaan siltä vaikuta 😀 haha.
Tämä nyt oli vaan tällänen nopea sepostus tästä eli varmaan jatkan myöhemmin lisää tai jos tulee jotain hyviä kommentteja tms.

Käyttäjä unbroken kirjoittanut 21.06.2016 klo 09:15

Tilanteesi taitaa olla aika yleinen useissa parisuhteissa. On varmasti hyvin yleistä, että parisuhteen toinen osapuoli reagoi omalla tavallaan, kun toinen keskustelee ns. entisten kanssa. Sinulla on erittäin hyvä mahdollisuus omalla käytökselläsi vaikuttaa siihen, miltä se toisesta osapuolesta tuntuu ja näyttää. Voiko se, että hän tuntee itsensä "arvottomaksi" johtua tavasta, jolla viestit hänelle näistä muista miehistä?

Mustasukkaisuus johtaa pahimmillaan kontrollointiin ja ajaa toisen niin ahtaalle, että ero on ainoa ratkaisu. Useimmiten mustasukkaisuuteen kuitenkin auttaa avoin keskustelu. Kerro mitä ajattelet näistä muista miehistä ja mitä tunnet heitä kohtaan. Kun miehesi ymmärtää, että nämä muut miehet ovat kavereitasi ja hän on sinulle erityinen ja tärkeä, niin todennäköisesti hän myös pääsee eroon mustasukkaisista tunteistaan.

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 22.06.2016 klo 18:03

Mies kyllä näkee suurimman osan mun lähettämistä viesteistä enkä minä eikä toinenkaan osapuoli ole yhtään vihjaileva tms.
Olen miehelle kertonut millaset välit minulla on heihin jne. Osan mies on jopa itsekin nähnyt.

Juteltiin nyt eilen vielä asioita ja yritetään vielä tätä jatkaa. Mulla vaan on jotenkin hirveän ahdistava olla nyt kun tuntuu että pitää olla kokoajan varpaillaan eikä tiedä millon mies suuttuu taas. 😀
Ihan älytöntä.
Juhannus pelottaa myös, mutta sen näkee sitten mitä sitä keksii.