Pari kuukautta sitten itse eronnut

Pari kuukautta sitten itse eronnut

Käyttäjä Rabelai aloittanut aikaan 07.11.2006 klo 18:21 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Rabelai kirjoittanut 07.11.2006 klo 18:21

Oma avioliitto karahti karille kesän aikana ja avioero on ottanut itselleni lujille. Päätös ei todellakaan ole helppo ja vaikutukset pitkäaikaiset. Mutta parisuhdetta tuskin voi olla olemassa jos siihen eivät molemmat osapuolet sitoudu. Suosittelen Bruce Fisherin kirjaa Jälleenrakennus. Se toki on suunnattu eronneille, mutta kannustaa ylipäänsä analysoimaan omaa toimintaa ja tavoitteita parisuhteessa. Toinen kirja josta oli apua on Dr. Philin Pelasta parisuhteesi. Nämä kaksi auttaa jo pitkälle, JOS lukija niin haluaa. Jos miehesi on motivoitunut muuttamaan suhdettanne terveemmäksi, hän motivoitunee lukemaan tämäntyyppistä kirjallisuuttakin. Omassa suhteessani olin itse se joka halusi nostaa ’kissan pöydälle’ ja tehdä ruumiinavauksen suhteelle, mutta miehelleni se oli liian myöhäistä. Toivottavasti teillä toisin!

Käyttäjä mirlat kirjoittanut 14.11.2006 klo 08:47

Hei

Minulla on parhalillaan menossa ero juttu ja en olisi valmis luovuttaan, mutta mieheni on jo luovuttanut. Nyt kun kissa on niin sanotusti nostettu pöydälle kaikki vaan katoo pois. Tunsitko tuskaa erosta? Minä en meinaa jaksaa katsoa tulevaisuuteen. Meillä on 11- vuotias tytär joka ei vielä tiedä. Oliko teillä lapsia?
Pettikö hän sua niinkuin mun mies mua. Teki eron tosta noin vaan ei erdes varottanut eikä koskaan puhunut mitään. Tuntuu pahalta mut käyn kyllä hakemassa noi kirjat ja luen ne. Kiitos vinkistä. Yritetään jaksaa onhan meitä naisia varmaan enemmänkin ja on kiva vaihtaan tuntemuksi näin.

Käyttäjä Taikkinen kirjoittanut 16.11.2006 klo 14:54

Minullakin avoliitto päättyi kesän lopussa. Mies vaan ilmoitti yht´äkkiä, että on ajatellut muuttaa pois, ainakin joksikin aikaa.. Haluaa miettiä mitä elämältä oikeesti haluaa, kun ei kuulemma tunne mua kohtaan enää samalla tavalla kun ennen.. Olemme olleet yhteydessä koko ajan ja mies on tullut siihen tulokseen, että ei ole palaamassakaan takaisin. Tuntuu pahalta, kun toinen ei ole valmis edes yrittämään. Itse olisin valmis tekemään mitä vaan suhteemme eteen. Tuntemukset on samat kun teilläkin, kirjoituksenne oli lähes kuin omasta elämästäni.. Olen todella masentunut ja väsynyt kaikkeen. Tuntuu pahalta katsoa, kun mies jatkaa elämäänsä aivan, kuin meillä ei olisi mitään ihanaa koskaan ollutkaan.. Itse taas putosin ihan tyhjän päälle, enkä jaksa edes ajatella tulevaisuutta..

Käyttäjä mirlat kirjoittanut 17.11.2006 klo 19:44

Hei Taikkinen

Miksi miehet tekee niin et sanovat tosnoin vaan et nyt on loppu? Meillä on kutakuin sama tilanne siis sinulla ja minulla. Minulle avopuolisoni ilmoitti viimme viikolla et ei jaksa enää yrittää ja jatkaa suhdettamme joka on kestänyt melkien13 vuotta. Meillä on yhteinen tytär ja talo + velat et sellasta tänne mulle kuuluu. Kyllä kait se aurinko joskus paistaa risukasaankin vielä luulisin. Meitä naisia taitaa olla aikas paljon jotka ovat kokeneet samaa kuin me nyt, vai mitä luulet? Olisi kiva tietää sinusta enemmänkin tuntuu siltä kuin meillä olisi jotain yhteistä? Koita jaksaa ja ajattele vaik et maailma on täynnä miehiä. Näin mulle hoetaan koko ajan vaik ei vois vähempää kinnostaa. tsemppiä kaikille jätetyille ja petetyille! Pidetään puolemme🙂👍😎😀

Käyttäjä Taikkinen kirjoittanut 22.11.2006 klo 22:54

Moi taas!

Kyllä mun mies sano ettei tää ero ihan yht’äkkiä tullut, että hän on miettinyt omia tunteitaan jo pidempään.. Mutta mä en vaan pysty ymmärtään miksi se ei oo voinu jakaa niitä tunteita ja ajatuksia mun kanssa. Me ollaan kuitenkin oltu tosi avoimia toisillemme aina.. Ois ollu kiva tietää tollasista tuntemuksista aikasemmin ja yrittää vaikka tehdä jotai asialle yhessä, eikä niin että mies vaan ilmottaa lähtevänsä. Se oli jo päätöksensä tehny ennen kun mä tajusin mitään, eikä mulle annettu edes mahdollisuutta yrittää korjata asioita..

Toivotan sulle kovasti jaksamista, tietysti ittes mutta myös tyttären takia! Meillä ei onneks oo lapsia jotka joutuis tästä kärsimään.. Mutta mun omat vanhemmat on eronnut ja tiedän kyllä niinkun siltä kannalta kuinka vaikeeta se on lapsellekin, vaikka vanhemmat ois ns. hyvissä väleissä..

Mulle on kaverit kans hokenu, että maailma on miehiä pullollaan ja ettei yhen perään kannata jäädä suremaan. Mutta mulla on kyllä kanssa sellanen olo nyt että ei vois kyllä miehet vähempää kiinnostaa. En hae nyt mitään suhdetta vaan yritän keskittyä korjaamaan itseni siihen kuntoon, että jaksais edes tutustua uusiin ihmisiin.

Käyttäjä mirlat kirjoittanut 23.11.2006 klo 19:42

Moi!

Sellaisia noi miehet on ajattelevat asiaa omassa päässä mut ei kerro sille toiselle osapuolelle. Mun mies oli kans vaan ajatellut omassa päässä mut ei mulle kertonut et joo. Minä yritän nyt keskittyä tyttäreemme oloon. Minäkin olen perheestä jossa vanhemmat on eronneet joten tiedä miten se ottaa myös lapseen. Eikä siinä kaikki mun mehen vanhemmatkin ovat eronneet mut hän oli jo aikuinen kun se tapahtus. Yrithän jaksaa ja kirjoittele tänne vaan täälähän meitä on monia ja varmasti hiukan helpottaa oloo vai mitä? Olen itse huomannut et kuin kirjoittaa niin saa päätä tyhjäksi ajatuksista.

Tsemmpiä kaikille taas!

Mirlat

Käyttäjä yrmy kirjoittanut 25.11.2006 klo 00:00

Itseäni hieman kiusaa sen korostaminen, miten miehet lähtevät suhteesta puhumatta etukäteen. Ensinnäkään se ei ole yleispätevä totuus edes tässä foorumissa, saati yleisesti eroprosessien yhteydessä. Ennemminkin sanoisin, että parisuhteissa voi olla sellaisia kommunikaatiovaikeuksia tai -katkoksia joiden vuoksi ero sitten tulee jotenkin kulman takaa toiselle osapuolelle.
No. Tämä tulee nyt vähän töksäyttäen, on ollut pitkä päivä. Moderaattorit korjannevat, jos tarvetta on.
Yrmy