Paraneeko haavat koskaan?

Paraneeko haavat koskaan?

Käyttäjä Yksinaina aloittanut aikaan 13.09.2018 klo 14:33 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Yksinaina kirjoittanut 13.09.2018 klo 14:33

Joskus. Ei vaan joka päivä sitä toivoo, että joku ottaisi kainaloon, kysyisi kuulumisia ja osottaisi välittävänsä oikeasti. Lohduttaisi ja olisi vaan siinä vierellä. Kertoisi hauskan tarinan. Voisin nauraa. Sanoa mitä haluan.

Takana on usean vuoden on/off- suhde. Suhde, joka on romuttanut itsetunnon. Kuin olisin raunion rippeet. Näistä tarvikkeista ei enää rakenneta mitään. Luottamus on mennyt. Ei ole ketään. Ei siis oikeasti ketään. Kuolleita vain tai ihmisiä, jotka kokevat onnensa minun epäonnistumisten kautta. Eikä vuosien tuhoavan suhteen jälkeen pysty päästämään ketään enää lähelle. Ei vain voi.
Alkoholisti. Tuurijuoppo. Kaksoiselämä. Kiristys. Uhkailu. Pettäminen. Vertailu. Ne miljoonat petetyt lupaukset. Hiljainen henkinen tuhoaminen. Ivailu.
Koskaan en missään ollut hyvä. En näyttänyt hyvältä. Oli väärät vaatteet, väärät hiukset, väärät sanat, väärä ilme. Kaikki väärää.

Lapset. Keskikauhumurrosikä. Esimurkkuikä.
Yksinhuoltaja. Huolet.

Tänään ei vaan jaksa. Huomenna vielä vähemmän.

Jos joskus saisi olla onnellinen. Voisi hymyillä ja nauraa. Olla ylpeä.

Miksen minä?

Käyttäjä eijaksaenää kirjoittanut 13.09.2018 klo 14:59

Kyllä sinun haavat paranee ajan kanssa. Hae vaikka ammattiapua! Tuollaisen suhteen jälkeen murtuu vahvempikin mieli. Et ole yksin meitä on monta, jotka varmaan sinua tukee tällä palstalla, mutta niinkuin sanoin ammattiapu olisi paras!

Käyttäjä Yksinaina kirjoittanut 13.09.2018 klo 15:19

eijaksaenää kirjoitti 13.9.2018 14:59

Kyllä sinun haavat paranee ajan kanssa. Hae vaikka ammattiapua! Tuollaisen suhteen jälkeen murtuu vahvempikin mieli. Et ole yksin meitä on monta, jotka varmaan sinua tukee tällä palstalla, mutta niinkuin sanoin ammattiapu olisi paras!

Olen yrittänyt hakea. Pieni paikkakunta eikä osta palveluita muualta. Kaikki on tuttuja. Haluisin puhua puolueettomalle. Ja se puhe ei auta, kun saavista tulee kokoajan vaan lisää niskaan. Pitäisi päästä yksin johonkin kasaamaan itsensä.
Se ei ole mahdollista. Ei ole apua lapsien kanssa.