Onkohan paluu yhteen mahdollista?
Mokasin alkavan suhteen kun en kestänyt alun epävarmuutta, hylätyksi tulemisen pelkoa ja siitä noussutta kipua. Olin niin solmussa, että aloin itse tarjomaan luovuttamisen mahdollisuutta eli työntämään toista pois luotani.
Tarpeeksi jankattuani toinen hermostui ja sain aikaan eron. Nyt parin viikon jälkeen olen saanut ajatukseni taas selkeäksi ja tajuan mitä tapahtui. Karkotin ihanan ihmisen elämästäni. Toinen on vielä varmasti vihainen, eikä pysty luottamaan minuun, että oikeasti tosissani haluan olla hänen kanssaan, enkä enää hylkäisi häntä. Hän kyllä ymmärtää, että kyseessä on läheisriippuvavista toimintaa.
Miten miehen kanssa tulisi toimia tällaisessa tilanteessa kun haluaisin palata yhteen? Lähestymisyritykseni hän kokee nyt ilmeisesti ahdistavina. Haluaisin selittää, mistä asia johtui ja että en tarkoituksella loukannut häntä, mutta ilmeisesti se ei nyt toimi niin.
Pitääkö hänelle nyt vaan antaa aikaa ja ottaa etäisyyttä? Ja odottaa, että jos hän pääsisi asian yli ja pystyisi luottamaan minuun? Pystynkö itse tekemään miitään? Turhauttavaa kun ei voi itse tehdä asialle mitään.