Paljonko pitää vielä kestää?
Viimeiset kolme vuotta ovat olleet aika kamalia, tai 3 ja puol oikeestaan…silloin mieheni ilmoitti että ei enää halua jatkaa suhdettamme, olimme olleet 8 vuotta yhdessä, oli talo ja kaksi lasta ja minä kuvittelin että olemme yhdessä loppu-elämämme. Hän löysi toisen ja lähti ja maailmani romahti.
Reboundina sekoilin naimisissa olevan miehen kanssa ja mukamas olin rakastunut, niin hänkin ja oli jättämässä vaimoaan, noh ei kai jättänyt mistä näin jälkeenpäin olen onnellinen mutta silloin olin aivan rikki.
Sit meni vuos ja rupesin on-off seurustelee nuoremman miehen kanssa, josta selvisi että hän seurusteli samaan aikaan toisenkin kanssa eri paikkakunnalla…josta sain tietää vasta kun tämä ”toinen nainen” oli raskaana…. Hän valehteli että se oli yhdenillan juttu joka meni pieleen ja yritin antaa anteeksi ja jatkoimme vielä suhdettamme.
1,5 vuotta sitten tapahtui vähän liikaa kerrallaan ja siitä en ole vielä noussut. Menetin työni, viikko myöhemmin veljeni kuoli yliannostukseen, sain tietää että olen raskaana…sen kaksinaamaisen casanovan kanssa, kaikki tämä kahden viikon aikana.
Sit vielä äitini kaatui ja mursi nilkkansa ja vähän sen jälkeen kaatui uudestaan ja mursi reisiluunsa.
Nyt minulla on kolme ihanaa lasta joiden kanssa olen yksin. Kaksi vanhempaa tapaavat isäänsä säännöllisesti ja meillä on ihan ok välit. Nuorin on vasta 6kk ja hänellä ei ole isää ollenkaan. Häntä ei kiinnosta ollenkaan tytön olemassaola. Pikkuisellani on isoäiti ja veli jotka hän ei tule koskaan tapaamaan sekä isä joka ei koskaan edes kysy miten hän voi, kun joskus soittaa niin höpöttää vain tyhjänpäiväisiä asioita.
Nyt vielä selvisi että äidilläni on parantumaton sairaus ja pari vuotta elinaikaa. Olemme vanhempani kanssa erittäin läheiset ja lapset tapaavat heitä lähes päivittäin. Tiedän että isäni ei tule selviämään siitä kun äiti kuolee ja menetän heidät kummatkin samalla.
Minulla on voimat aivan lopussa. Huudan lapsille koko ajan ihan kamalan turhista asioista ja sit tulee kamalan huono omatunto siitä. Neuvolassa kerroin että äiti on sairastunut ja olen ihan loppu…vastaus oli onnex sulla on huumorintajua ja olet niin hyväntuulinen??? Mitä helvettiä??? Huumorillako mun pitäis ottaa se tosiasia että äitini kuolee???
Miten minä jaksan? Mistä apua kun ei kehtaa pyytää? Miksi kaverit ei huomaa kuinka rikki olen? Miten lapseni jaksavat ainaista huutoa? Miten pystyn lopettamaan sen? Miten helvetissä löydän elämänilon taas??? En edes muista milloin elämä olisi viimeks ollut elämisen arvoinen. Lasten ja vanhempieni takia sinnittelen vaikka oikeesti olisi niin paljon helpompaa vaan antaa periksi. Ei vaan jaksais enää☹️