Pakkoajatukset parisuhteessa
Olen seurustellut poikaystäväni yli puolitoista vuotta ja rakastan häntä enemmän kuin ketään. Yhdessä olemme asuneet vähän yli puoli vuotta. Noin kuukausi sitten minua alkoi vaivaamaan ns pakkoajatukset suhteestamme ja tulevaisuudesta yleensä. Vaikka tiedän että rakastan häntä, päässäni pyörii ajatus siitä, että mitä jos en rakastakkaan. Tai entä jos en ole onnellinen hänen kanssaan. Tiedän, etteivät nämä ajatukset ole totta, mutta en pääse niistä eroon 😑❓ Minusta tuntuu erittäin tyhmältä edes ajatella noita asioita.
Olen tämän kuukauden aika kärsinyt melko voimakkaista ahdistuskohtauksista, joiden aika en pysty kuin itkemään enkä saa kunnolla henkeä. Olen vielä melko nuori aikuinen, enkä ole ennen tätä suhdetta edes asunut yksin, joten olen miettinyt voisiko tämä johtua jostain aikuistumisvaiheesta? Elämäni on tähän mennessä ollut erittäin helppoa eikä minulle ole sattunut mitään sen rankempaa kuin koirani kuolema. Tulevaisuus vaikuttaa melko pelottavalta, koska en tiedä miten suhtautua esim sukulaisen tai tutun sairastumiseen/kuolemaan yms. ☹️
Haluaisin tietää onko muilla ollut tälläisiä ajatuksia parisuhteeseen/tulavaisuuteen liittyen ja miten pääsitte yli siitä(: