Päätöksenteon vaikeudesta
Olen valinnan edessä elämässäni. Tämä on vaikeampia valintoja mitä ikinä olen tehnyt.
Joillekkin tämä olisi varmasti helpompaa, mutta itselle menneisyyden kolhuista johtuen ja rikkonaisesta sydämestä johtuen- tämä on vaikein ikinä tekemäni päätös.
Olen varmaan miettinyt jo 3 viikkoa ja en saa mitään valmista aikaiseksi.
Tilanne:
Olen raskaana (alkuraskaus) miehelle kenen kanssa olen seurustellut vajaan vuoden ajan.
Hän oli alussa todella ihana (kuten kaikki miehet) ja muutimme aika nopeasti saman katon alle ns. olosuhteiden pakosta viime syksynä. Sitten alkoi alamäki… aloin huomata miehessä piirteitä mitä en kestä, kuten se miten hänen menneisyys vaikuttaa myös hänen elämäänsä. mustasukkaisuutta, epäilyä ja luonne kova kuin kivi. Ei anteeksiantoa missään suhteessa. Menomme alkoivat olla sitä että hän halusi mennä omia menojaan ja minä jouduin tietysti myös menemään omia menojani. Teimme hölmöyksiä (ei pettämistä tmv.) alussa toisiamme kohtaan, koska olimme epävarmoja ja näistä johtuen vieläkin ihminen suorastaan vihaa minua eikä anna anteeksi. Myöskin on alkanut näyttämään väkivaltaisia merkkejä viime aikoina. Yhtenä iltana humalassa hän tuli kotiin ja meille tuli känää ja alkoi miettiä vanhoja ja uhkasi että viiltää sormeni poikki. selvisin tilanteesta ja hän ei muistanut seuraavana päivänä mitään asiasta ja pyysi anteeksi ja ihmetteli että miksen vaikka paistinpannulla vetänyt tajua pois.
TIEDÄN ETTÄ OLEN IDIOOTTI OLLESSANI TÄSSÄ TILANTEESSA ☹️
Tulin raskaaksi- voi jeesus ☹️ ja mies oli heti sitä mieltä että abortti. Itse lapsen menettäneenä n. 10 vuotta sitten ahdistun koko ajatuksesta. En pysty ajattelemaan että siellä on vain solumöykky mikä ei vielä ole ihminen.
minulla on onneksi 2 teini-ikäistä lasta jotka teininä muuttivat isälleen asumaan. Heillä on hyvä isä ja isällä asuminen tekee hyvää myös välillä.
Voin kuvitella kuinka varmaan täällä saan lokaa niskaani idioottimaisuudestani. Kaikesta… mutta sanon ettei elämä ole ollut helppoa ja vahvuuden sijasta se on tehnyt minusta heikon. Pelkään yksinäisyyttä. Pelkään sitä tunnetta mikä minut valtaa kun olen saanut miehen elämästäni, tehnyt abortin jne… tyhjä tila, tyhjä olo. ”mies ja vauva lähti” mitä jäi taas jäljelle??
Sitten jos pidän vauvan tämä suhde ei kuitenkaan toimi. Voihan se hieman parantua, mutta en oikein usko. Mitä kaikkea ihmeellistä tässä joutuukaan käymään sitten läpi ja mitä jos olen liian heikko yksinhuoltajaksi, VAIKKAKIN olen sen kokenut ihan hyvin aikoinaan, mutta nyt pelottaa. Ei ole kunnollista isää ja tukiverkostoa enää kuten ennen.
Ahdistaa suunnattomasti. Kerroin lääkärille että soitan ensi viikolla ja tehdään sitten päätös tästä MITÄ tapahtuu.
Olen uskomattoman heikko koska järki sanoo:- mies ulos ja abortti ja uusi elämä.
sydän sanoo taas että olen liian heikko tähän.
se mitä haluaisin olisi pieni ja onnellinen perhe, sitä en saa.
hirveästi lokaa niskaan en jaksaisi enää vastaanottaa kun näin avauduin likaisine yksityiskohtineen, mutta väkivallastakin olen ihmeellistä mieltä, en tajua miten kestän sitä enkä pidä sitä niin kamalana asiana?? Lapsuudessa näin äidin ja isän tappelevan aikamoisin tavoin ja luulisin että tämä ihme ajatusmaailma on sieltä lähtöisin.
MISTÄ HAEN APUA ja MITEN SAAN PÄÄTÖKSEN TEHTYÄ, ilman että valahdan kasaan ja suren loppuelämäni päätöksiäni.
kiitos kun jaksoit lukea