Miten selvitään onnettomasta rakkaudesta? Omani on jatkunut nyt jo kaksi vuotta. Mies on täydellinen, mutta ei halua sitoutua. Olemme tavanneet harvakseltaan, mutta unelmoin hänestä jatkuvasti. Mitä enemmän olemme tutustuneet, sitä kiihkeämpää on rakkaus.
Kun kerroin siitä hänelle, alkoi uusi vaihe. Nyt lähetellään vain tekstiviestejä, itse olen lähettänyt niin monta, että viestimuisti jo sekosi, melkein joka päivä yhden. Hän vastaa ehkä joka toiseen, lupailee kaikenlaista epämääräistä, mutta emme vain pääse sopimaan tapaamisesta. Kaikki on auki.
En voi kuvitellakaan vaihtavani kaipauksen kohdetta. Jos olisin jonkun toisen kanssa, ajattelisin vain häntä. Nyt keskittyminen työhönkin on vaikeutunut, alan olla jo vähän sairas kaikesta tästä.
Kun edellisen kerran rakastuin syvästi (siitä on nyt toistakymmentä vuotta) ja suhde päättyi ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan, masennuin moneksi vuodeksi. Pariin otteeseen olen käynyt terapiassa, Kelan tuellakin viisi vuotta, joten en saa enää Kelan korvauksia ja viimeinen psykiatrin lausunto totesi, että olen terve, vaikka epävakaa persoonallisuus. Sen jälkeen olen ollut useasti ahdistunut, ihan epätoivoinenkin, välillä päädyin suorastaan huutamaan tuskasta, mutta apua ei vaan saa yhteiskunnalta. En kuitenkaan tee itsemurhaa, koska minulla on uskonnollinen vakaumus. Hyvät ystävät ovat olleen paras tukeni ja kaikenlainen itseilmaisu myös. Onneksi olen siinä etevä, mutta ei ilmaisu ihmistä korvaa.
Olen edelleen depressiolääkityksellä, aloitin runsas vuosi sitten uudestaan. Lääkäri uusii vain reseptit, ei muuta. Päätin vuosia sitten, että en enää ikinä rakastu ja olenkin elänyt selibaatissa vuosiakausia, kauemmin kuin kehtaan edes kirjoittaa. Nyt haluaisin totta kai seksiä rakastamani miehen kanssa, mutta eihän hän edes halua tavata minua, lähettelee vain epämääräisiä viestejä! Ei varmaan itsekään tiedä, mitä haluaa.
Ex-mieheni kyllä haluaisi, mutta hänen kanssaan tulin vain onnettomaksi.
Monet pitkään naimissa olleetkin vähättelevät seksin merkitystä. Kokeilkaapa itse seitsemän vuoden selibaattia, niin palataan sitten uudelleen asiaan. Ihmettelen itsekin, miten olen niin kauan kestänyt. Totta kai jos lähtisi kapakoihin notkumaan, sieltä jonkun miehen voisi löytää, mutta minä rakastan vain tuota yhtä ja ainoaa.
Välillä kun muistelen, millaista meillä oli yhdessä, olen maailman onnellisin ihminen. Sitten kun taas palataan realiteetteihin, tuntuu että voisin romahtaa lattian läpi. Kirjoittelen paljon rakkausrunoja, se auttaa aina hetkeksi.
Kuulemma on joku kirjakin ilmestynyt nimeltä Hullu rakkaus, siinä on selviytymisohjeita meikäläisille. Varasin sen kirjastosta, mutta jono on pitkä. Odotellessani olen lukenut Anna-Leena Härkösen kirjaa Ei kiitos, mielenkiintoinenhan on sekin.
Elämä jatkuu kuitenkin aina ja tulee uusia aamuja, uusia ilon aiheita.. Ei vain poistu mielestä tuo suuri rakkaus. Naisen osa on kai vain kärsiä ja odottaa, toivoa ja pettyä, loputtomasti. En tiedä, kuinka kauan jaksan. Mitä teen?