onneton avioliitossaan
Vasta pari vuotta olemme olleet mieheni kanssa naimisissa ja nyt jo mietityttää, teinkö elämäni virheen kun menin hänen kanssaan naimisiin. Joskus ajattelen, että olin onnellisempi sinkkuna. Oli aikaa tehdä niitä asioita, jotka tekevät minut onnelliseksi eikä tarvinnut sietää hänen ärsyttävää käytöstään ja puheitaan. Jos hän huomaa, että jokin asia ärsyttää tai suututtaa minua, niin tahallaan ärsyttää minua sillä asialla ja nauraa päälle, kun hermostun. Ei juurikaan osallistu kotitöihin, vaikka seurusteluaikoina asiasta keskusteltaessa sanoi ymmärtävänsä kotitöiden jakamisen puolisoiden kesken. Ainoastaan pyykkinsä pesee, kaikki muut kotityöt jää minun vastuulleni kun tulen väsyneenä töistä kotiin. Itse hän on työttömänä kotona koko päivän, pelaa vain tietokoneella, ulkoiluttaa koiraa ja tekee kaikkea omasta mielestään mukavaa. Olen puhunut hänelle, että haluaisin hänen osallistuvan enemmän kotitöihin, mutta muutosta ei ole tapahtunut. Kun tulen kotiin, keittiössä voi olla kamala sotku, ei viitsi siivota edes omia jälkiään ja laittaa tiskejä tiskikoneeseen. Omassa makuuhuoneessaan heittää vaatteensa lattialle, ei vaihda lakanoitaan ja tyynyliinojaan ja laiminlyö helposti parranajon ja henkilökohtaisen hygieniansa. Sotkut leviävät helposti hänen perässään huoneesta toiseen, jos vain tekee jotakin, koska ei siivoa omia jälkiään. Tavaroita on hänellä monasti hukassa sotkun takia ja minulta kysellään mikä viikonpäivä tänään on kun ei edes siitä asiasta pysy kartalla. Tuntuu, että olen mennyt naimisiin oman vastakohtani kanssa. Ihmettelen, mihin se mies katosi, johon seurusteluaikana rakastuin? Tunnen itseni jotenkin huijatuksi, niin paljon hän on muuttunut erilaiseksi. Tuntuu, että hän ottaa minut ihan itsestäänselvyytenä, ei välitä siitä, jos esitän toivomusta jonkin asian suhteen. Joskus ihmettelen, rakastaako hän minua oikeasti vai onko vain rakastavinaan? En tunne itseäni rakastetuksi tässä avioliitossa. Ei ikinä ihailua, kehuja ja kiitosta minua kohtaan. Olen alkanut huomata puolisoni huonot puolet, haluaisin takaisin sen miehen, johon rakastuin. Haluaisin hoitaa avioliittoani, että voisimme olla onnellisia yhdessä ja nämä ongelmat ratkeaisivat.