salamipizza kirjoitti 18.10.2011 22:22
tuntuu että minulla ja miehelläni ei ole enää muuta yhteistä kuin lapset. Minusta on tullut kamalan katkera, tuntuu kun olisin ihan yksin tässä suhteessa. Pyöritän yksin tätä perhettä, ainoa iloni on kerran viikossa oleva jumppa johon pääsen yksin. Muuten teen täällä kaiken, mieheni ei makaa sohvalla vaan naputtaa tietokonetta, puhuu puhelimessa tai on töissä... ei hän ehdi tehdä meidän kanssamme mitään, ei koskaan jutella ei mitään. Emme ole koskeneet toisiimme viikkoihin, edes vahingossa. Mietin usein eroa ja tuntuu että se on auttamattomasti edessä, haluaisin jakaa elämääni ihmisen kanssa joka on minusta kiinnostunut, toisaalta olen jo todella monta kertaa vaan päättänyt rakastaa ja jatkaa suhdetta, mutta tiedän että rakkautta ei enää ole, on vaan lyhteinen asuntolaina ja lapset, olen tosi surullinen tästä.
On sekä sinä että hän, on lapset(ennen kaikkea) sekä yhteiset sitoumukset kenties omakotitalo, mökki, auto...yhteiset lomakokemukset...
Rakkaus ei ole tuoreena tunteena tai tuntemuksina - mutta on - koettuna jotain jo ja kuin kaipauksena tai haikeutena nyt. Niinkö?
Olen itse eronnut perheestäni lasten ollessa 8 ja 11v viitisen vuotta eroa haikailtuani.
Syy eroon oli ensimmäisen lapsen syntymän aikoihin saamassani muistitakaumassa lapsuuden insestistä joka ei jättänyt rauhaan mutta oli niin raskas asia työstää, että oli totaalisesti irrotettava itseni aviosuhteesta ennenkuin kykenin käsittelemään sitä.
Ero oli vaikea. Aina kai se on vaikea kun on kyse perheestä jota rakastaa.
Tavalla tai toisella rakastaa vaikka olisikin tunteet turtuneet itsessä,
tai jos on jotain kuin itselläni oli, etten kyennyt oikein olemaan itselle olemassa ollenkaan, elin vain perheelle perheen tarpeista huolehtien. Unohdin itseni niin sanotusti.Suorastaan kuin pakenin itseä - välillä niinkin.
Voisiko tilanteessasi olla jotain samaa?
Oletko unohtanut itsesi huoltamisen?
Omiin tarpeisiisi vastaamisen?
Odotatko kumppaniltasi sitä että suhde olisi eläväntuntuinen?
entä osaatko itseltä kysyä mitä itse voit tehdä elvyttääksesi - saadaksesi kuin käyntiin jonkinlaisen suhteen-elpymisen?
Tuo on hyvä, että tiedostat olevasi jossain asiassa katkera.
Tiedostat tunteesi.
Tiedostatko kuinka tai mistä se katkeruus on syntynyt vuosien saatossa?
Mitä on katkeruus?
Toisen passiivisuus kotiin ja kodin hyvinvointiin liittyen usein kaatuu aktiivisemman puolison niskaan.
Miehesi intressit vaikuttavat olevan kaikessa mitä häntä kiinnostaa?
ei siinä mikä sinua kiinnostaa tai kiinnostaisi?
entäpä jos itse alat huomioida omia intressesäsi, alat satsata aikaa ja ehkä eurojakin omaa itseäsi virkistäviin juttuihin, mitä ne sitten sinulle ovatkin?
Kirjastosta esim.voi lainata dvd-elokuvia, joita on hiukan laajemmalta repertuaarilta kuin dvd-vuokraamot, joissa suurin osa filmeistä on toimintaa tai jännäreitä. Romantiikkaa jos kaipaa, voisiko virikettä - tunne-elämää ruokkivia/elvyttäviä elämyksiä löytää esim, kirjaston lainaushyllystä? Tai mikä kanava se sinun tapauksessa olisikin josta voit löytää jotain impulssia - kokemiseen heräämiseen - sillä siitä kai turruttavalta tuntuneeksi muuttuneessa omassa suhteessa on kyse, kokeminen on jotenkin kuin 'jumissa'?
Päätöksesi pysyä tässä suhteessa on hatunnoston arvoinen, osta itsellesi kukka tai kukkia pelkästä halustasi uskollisuuden ylläpitämiseen - on hienoa osata ja ymmärtää arvostaa (koko)perheen paras! myös itsesikin!