Onko tämmöinen millään muotoa normaalia?

Onko tämmöinen millään muotoa normaalia?

Käyttäjä PitkäPinna aloittanut aikaan 05.11.2017 klo 19:34 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä PitkäPinna kirjoittanut 05.11.2017 klo 19:34

Olen luullakseni jo hiukan erkaantunut ”normaalista” parisuhteesta, tai lähinnä siitä, kuinka toiselle puhutaan ja kuinka toista kohdellaan. Siksi kysynkin nyt, onko mieheltäni seuraavanlaiset sanomiset normaaleja/onko niiden kanssa tarkoitus pystyä elämään suhteessa, vai olenko tavallista herkempi ihminen. Kuulostaapas hieman tyhmältä tämä nyt kun kirjoitan, kyllähän minä tiedän että ei ole normaalia, mutta haluaisin mielelläni silti vahvistuksen mielipiteelleni. Olemme mieheni kanssa 30-ikävuoden molemmin puolin.

Miehen suusta kuultua: (osa vain pari kertaa, osa lähes viikottaista)

* tapa itsesi
* elän kanssasi tukholman syndroomassa, minä olen uhri ja sinä vangitsija
* ime sitä herra X:n ja herra Y:n munaa, varmaan olet hiplaillut sitä herra Ö:täkin.
* senkin teini
* ruma läski
* tekisi mieli vetää sua turpaan
* susta tulee paska *tähän uusi tuleva ammattini* ja säälin sun asiakkaita
* olet mielisairas hullu ja kuuluisit osastolle

Tässä vain osa mieheni huutamisista. Lisäksi hän potkii rikki tavaroita ja huonekaluja usein suuttuessaan. Mieheni huutaa minulle yllä olevia asioita esim. sen takia, että hän heräsi vahingossa kesken yöunien, kun hiuslakkapulloni kolahti hyllyn reunaan. Ja muista yhtä ”isoista” syistä.

Hän saattaa huutaa noita asioita aamulla, ja illalla tullessani kotiin hän on kuin ei olisikaan sanonut mitään ja alkaa vongata seksiä. Sitten hän kertoo rakastavansa minua ja kuinka ihana olen. Olen todella pyörryksissä tästä, että mitenkä samalle päivälle mahtuu nuo molemmat. Vuoropäivinä ja pahimmillaan vuorotunteina olen sairas hullu joka käyttää häntä hyväkseen, ja kohta hän on jo vaatimassa läheisyyttä.

Eihän terve ihminen käyttäydy noin? Oon katsonut tätä touhua sen verran monta vuotta jo, että en oikeastaan tiedä tai muista kuinka parisuhde toimii.

Mielipiteet kehiin kiitos!

Käyttäjä Varjogalleria kirjoittanut 05.11.2017 klo 23:17

No, kuten sanoit, ei tietenkään ole mitenkään normaalia. Lähinnähän tuo on häiriintynyttä, ilkeää ja manipuloivaa. Sitä nyt tietysti on vaikea sanoa, onko kyseessä esim. jokin mielenterveysongelma tai persoonallisuushäiriö, vai yksinkertaisesti tietoinen ja tarkoituksellinen vallankäyttö.

Ei kenenkään tietenkään pidä joutua tuollaista käytöstä sietämään.

Käyttäjä Tammyka kirjoittanut 06.11.2017 klo 13:24

On tosi kamalaa kielenkäyttöä. Älä missään nimessä ala kuuntelemaan tuollaista. Vain tosi ilkeä,häiriintynyt ihminen tekee tuollaista. Jos huomaat,että kyseessä sairaus on varmaan muutakin oiretta ja patista mies hoitoon. Muussa tapauksessa pane piste asialle,vaikka eronkin muodossa. Oma mielihän siinä murentuu,kun toinen käyttäytyy noin.

Käyttäjä Heinänen84 kirjoittanut 10.11.2017 klo 14:45

Hei "PitkäPinna"
Mun mies käyttää kans tollasta tekstiä ja just tollasta poukkoilua. Se luulee että voi sanoa mitä vaan ja sitten pyyhkiä kaiken sanomisen pois kun sanoo rakastavansa. Mutta ne sanat on yleensä niin teräviä ja raskauttavia, ettei ne oo mitään "tavallista" "haista vittua", vaan jotain sellaista mitä ei kenenkään pitäs sanoa kelleen missään tilanteessa.

Eli vastaus on: Ei ole minustakaan normaalia, vaikkakin sitä tulee kuultuakkin.

Käyttäjä keltainensydan kirjoittanut 11.11.2017 klo 00:21

Todella loukkaavia ja inhottavia kommentteja. Tuollaisia sanomisia ei tarvitse kenenkään sietää! Kuulostaa myös manipuloinnilta. Missä on toisen kunnioitus? Mikä saa hänet sanomaan noin ilkeitä asioita? Teidän täytyisi pitää tästä aiheesta vakava keskustelu.

Käyttäjä ^^ kirjoittanut 10.12.2017 klo 17:06

Hei Pitkäpinna! Ihan kuten muutkin ovat kirjoittaneet niin tuollainen ei ole sallittavaa käytöstä. Varmaan kannattaisi selvittää mistä moinen alistaminen johtuu.
Olen nähnyt läheltä samanlaisen tilanteen - paitsi että siihen saattoi kuulua mukaan vielä väkivaltainen käytös humalassa. Voin kuvitella millaisessa helvetissä ihminen elää kun se jonka pitäisi olla paras ystävä ja kumppani painaakin vaan alaspän....
Oman mielenterveytesi kannalta kannattaa etsiä itsellesi mukavia asioita, harrastuksia jne. jos mahdollista. Jos kumppanillasi on jokin sairaus joka laittaa hänet käyttäytymään noin siihen voisi hakea apua. Jos hän taas on luonteeltaan ihminen joka nauttii toisen kiusaamisesta - siihen ei apua taida oikein löytyä....ainakaan helposti. Voimia!