Onko olemassa tutkimuksia, miten toisen aikuisen masennus

Onko olemassa tutkimuksia, miten toisen aikuisen masennus

Käyttäjä pomegranate aloittanut aikaan 13.03.2010 klo 09:49 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä pomegranate kirjoittanut 13.03.2010 klo 09:49

vaikuttaa pitkällä aikavälillä lapsiin? Avioliittoa se on natisuttanut jo perustuksia myöten.
Olen siis ollut jo vuoden enemmän tai vähemmän alamaissa, välillä kävin jo niin pohjalla, että olin itsetuhoinen, sitten taas noustiin vähän. Olen ollut avoin lapsille siinä suhteessa, että olen väsynyt ja miten se vaikuttaa minun käyttäytymiseeni. Yritän olla siirtämättä pahaaoloani heihin. Mutta tietysti olen ärtyneempi, olen poissaoleva jne. Toinen vanhemmista on kunnossa ja ottanut vastuuta siellä missä minulta on ote hellittänyt. 😑❓

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 14.03.2010 klo 11:45

Heippa
Oletko hakenut apua masennukseen.???
Masennus on salakavala sillä se vie hiljakseen voimat että ei pysty kohta tekemään mitään:!!
Onko sulla ketään ystäviä / kavereita jolle voit asioita kertoa niin sekin ois eteenpäin menoa ja mieltä virkistäis.
Toivon että et miettisi ikinä itsetuhoajatuksia sillä tiesitkö että ne on sitten peruuttamattomia asioita ??!! mutta jos on itsetuho ajatuksia niin sillon kyllä kannataa käydä lääkärissä apua hakemassa.
Ja meille maaseuduntukihenkilöille voi soittaa ja toivonkin että soitat kun voi mieltä painavista asioista jutella niin sekin helpottaa kokeile ehdottomasti.
Kirjoita tänne palstalle jatkoa miten sulla menee niin minä olen sinun tukenasi tällä palstalla niin kauan kun apua tarvitset, niin toivottavasti auttaa.
Paljon voimia sulle ja eteenpäin mennään hiljakseen.

Käyttäjä pomegranate kirjoittanut 18.03.2010 klo 09:18

Kiitos Volvomies vastauksestasi ja tuestasi.
Olen avun piirissä. Hain itse apua viime keväänä, kun homma lähti painajaisista käyntiin ja pääsin läpi käymään kaikki menneisyyden pahat asiat. Siitä alkoi sitten unettomuus, joka melko nopeasti sai minut syvälle. Monen mutkan kautta olen nyt kunnallisella puolella hoidossa ja aloitin lääkkeetkin syvästä vastarinnastani huolimatta, mikä on ollut hyvä päätös tunneheittelyiden kannalta. Lääkkeiden aloittamiseen tarvitsin yhden romahduksen lisää, mutta ainakin tällä hetkellä olen ihan jaloilla, ehkä kumaraselkäisenä, mutta jaloillani.

Löysinkin jo netistä joitain tutkimuksia aiheesta. Ongelmaksi muodostuukin tämä:
jos luen niitä, pystynkö sopeuttamaan ne oikeisiin mittasuhteisiin. Eli johtaako se pahempiin itsesyytöksiin ja mielen mataloitumiseen, sen sijaan, että auttaisi minua käsittelemään tilannetta ja käyttämään tietoja hyödykseni? Kun ei tunnu tuo järkipuhe ja rationaalinen keskustelu itsensä kanssa onnistuvan. Tämä masennus tekee mielestäni vääristyneen. Tämä on kuin jokin ääni sisällä sanoisi, että olisi helpompi nousta rannalle kävelemään, mutta huomaan uivani edelleen vastavirtaan ja kolhivani itseäni pohjakiviin. Informaation käsittelystä on tullut haaste.

Hyvää päivän jatkoa jokaiselle, valoa ja voimaa.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 18.03.2010 klo 16:04

Heippa Pomegranate

Onkos sulla ennen ollut masennusta / itsetuhoajatuksia ?? kuin nyt kun näit painajaisia.

Ja jos mieli menee tosi alas niin sillon pitää ehdottomasti mennä lääkäriin ja kiva kun olet apua hakenut ja siitä se varmasti hiljakseen helpottaa.

Mitäs asioita sulla on vähän pidemmän aika välin suunnitelmia mitkä tuottaa iloa tai tulee hyvä mieli ???

Meinaan vaan kun on mieli maassa niin miettii suunnitelmia niin sekin inspiroi elämässä eteenpäin ja elämässä pitää olla haaveita / unelmia vaikka ne ei kaikki toteudu niin taas auttaa elämää eteenpäin.
Onhan aviopuolisosi sinua tukenut??
kun se perheen tuki on kanssa todella tärkeätä.
Joo kauheesti voimia sulle ja eteenpäin mennään