onko oikein?

onko oikein?

Käyttäjä raunioina aloittanut aikaan 20.12.2014 klo 23:32 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä raunioina kirjoittanut 20.12.2014 klo 23:32

Mitä mieltä olette tällaisesta tilanteesta: Minulla on kaksi 5vuotiasta lasta. Uuden puolisoni kanssa olen seurustellut n.2 vuotta joista asuttu yhdessä ja oltu kihloissa noin vuosi. Minä olen työttömänä ja lasten kanssa kotona, mies käy tavallisessa kokopäivätyössä. Minun täytyy viikolla lastenhoidon ohella tehdä kaikki kotityöt, yleissiisteys, tiskit, ruoanlaitto, imurointi jne. Mies saattaa viikonloppuna laittaa tiskit muutaman kerran. Töidensä jälkeen mies syö laittamani ruoan kanssamme ja menee päiväunille. Joskus nukkuu tunnin, toisinaan kolme tuntia. Hän maksaa puolet vuokrasta ja laittaa ruokarahakassaamme 200euroa kuukaudessa. Hän ei osallistu siis kuin omiin menoihinsa, ei siis ”tuo leipää pöytään”. Miksi minun täytyy palvella häntä, onko se oikein? Jos mainitsen että haluaisin hänen osallistuvan enemmän, hän raivostuu. Koska hän on työssäkäyvä niin hän ei kotitöitä tee. Sitten syyllistää minua jos en ole vienyt lapsia pihalle sateella. Olen hänen mielestään sohvalla perse homeessa makaava laiska nainen. Olenko oikeasti? Lasten kanssa hän leikkii n. Kerran viikossa tunnin ajan. Ei lähde ystävilleni kylään kanssamme. Jos meille tulee vieraita, hän saattaa nukkua koko vierailun ajan. Seksiä meillä on erittäin harvoin, vain silloin kun hän haluaa. Jos sanon haluavani enemmän, hän suuttuu. Sanoo usein rumasti, että hänen ei lapsia tarvitse hoitaa koska eivät ole hänen. Annan kaiken aina anteeksi ja perustelen itselleni sen sillä että hän suutuspäissään sanoo kaikenlaista. Anteeksi sekava selitys., ajatukset tulivat juuri tässä järjestyksessä päästäni 🙂 mitä mieltä olette tilanteesta., rupean olemaan aika stressaantunut tilanteesta.

Käyttäjä Metsäkukka kirjoittanut 21.12.2014 klo 17:37

Mitä sinä saat parisuhteestanne ja onko se niin hyvää, että se korvaa huonot puolet?

Käyttäjä häviäjä35v kirjoittanut 21.12.2014 klo 19:03

Moi.

Miehenä sanon, että ei todellakaan ole oikein. Miehesi luulee olevansa kaiken yläpuolella, koska käy töissä eikä siksi arvosta eikä osallistu mihinkään tarpeeksi kotitöihin tai niihin mitä luettelit tekemiin asioihin. Koska olette parisuhteessa niin kyllä niitä hommia tulisi jakaa paremmin ja tasapuolisemmin. Tuo voi johtaa pahimmillaan eroon mitä luettelit nuo asiat joita en viitsi tässä toistella, mutta tiedät itse paremmin. En oikeasti voi ymmärtää parisuhteita missä hankitaan lapsia ja mies ei arvosta kumppaniaan tai toisinpäin. Tuo on erittäin huono selitys, että nainen on työtön sillä sulla on aikaa olla hoitaa lapset ja pitää koti kunnossa ja muuten miettiä muut asiat, kun mies tekee töitä etten kyllä miehenä pistäis sinun arvoasi huonona. Olisiko sitten hyvä, että mies väsyneenä hoitaisi kaikki töistä tulleena ja koti olisi kuin kaatopaikka? Kokeilehan joskus mikä on reaktio??? Jätä siis koti hoitamatta ja ruuat tekemättä ja lähde vaikka jonnekkin lasten kanssa vähäksi aikaa pois tai jotain. Kokeilemisen arvoinen juttu.

Käyttäjä päätös kirjoittanut 28.12.2014 klo 19:04

Ei ole.
Ja taidat tietää sen hyvin itsekin. Noin paha olo ei synny sattumalta.

Ei ole oikein sua eikä sun lapsia kohtaan. Vaikka tää mies ei ääneen lapsille sanoisi mitään, niin varmasti vaistoavat kyllä, ettei hän heistä oikeasti välitä siten kuin pitäisi. Aikuisen, joka kuitenkin asuu samassa taloudessa. Lapset myös aistivat sun pahan olon ja varmasti näkevät tilanteen täydellisen epäreiluuden.

Haluaisin melkein antaa neuvon, mutta tyydyn sanomaan että itse en missään nimessä jäisi suhteeseen jos edes keskusteluun ei ole mahdollisuutta!

Voimia! 🙂🌻