Nyt tuntuu etten enää jaksa. Tuntuu että olen kokenut yhdeksi ihmiseksi aivan liikaa. Olen halunnut mieheni kanssa lasta jo pitkään, nyt keväällä me saimme positiivisen tuloksen ja onnellinen odotus alkoi. Olin aiemmin keväällä käynyt tutkituttamassa itseäni outojen kurkkukipujen takia. Sieltä tulikin sitten muutaman viikon päästä tieto että epäilynä on syöpä. Meni muutama viikko, punnitsin mielessäni eri vaihtoehtoja, jos on syöpä miten lapsen käy…mitä hoitoja voi ottaa raskaana, voiko koepalaa ottaa kun on raskaana, pitäisikö odottaa…kuinka kauan.Aborttia en olisi missään tapauksessa ottanut. Itkin joka päivä, heräsin aikaisin miettimään asioita, en saanut illalla unta, kävin ylikierroksilla.Rinnassa oli kauhea painon ja ahdistuksen tunne.
Menin toiseen ultraan…lapsi oli kuollut.😭
Mitä nyt ?
sitten jouduin kskenmenon hoitoon, lääkkeellinen ei onnistunut, kaavinta onnistui. Kun heräsin nukutuksesta, se tuntui kauhealta. En olisi halunnut herätä todellisuuteen. aloin vaan itkeä ja sitä itkua on nyt kestänyt neljä päiväää. Lisäksi mieltä painaa tulevat syöpätutkimukset. Onko minulla enää elämää. Miten näin paljon voi tapahtua yhdelle ihmiselle. En syytä Jumalaa, tiedän että elämme aikoja jotka vaikuttavat meihin. Mutta miten tästä pitäisi jatkaa eteenpäin, miten yleensä ikinä voin enää hymyillä. Helppoa elämäni ei ole ollut tähänkään päivään saakka..en uskonut että vielä joudun kokemaan tälläistäkin. Olisin ollut niin tyytyväinen edes yhteen lapseen. Olisin rakastanut ja hellinyt sitä. Kertonut miten paljon kaunista elämässä kuitenkin on.
Niin….alan olla jo iäkäs ensisynnyttäjä…siksi tämä tuska alkaa olla vieläkin kamalampi.😭
En tiedä, on vaikea katsoa kun tuntuu etä toisilla kaikki sujuu niin hyvin. Miksi minua potkitaan ongelmilla koko ajan. Miten kauan henkisesti menee aikaa keskenmenosta toipumiseen. ajattelen tunsiko lapsi jotain, kun se kuoli (RV:7 vkoa).Lapsen kuolema todettiin kun rakaus oli9 vkolla, mutta sen kasvu oli pysähtynyt 7 vkolla. Tappoiko suruni sen ? Tai huoleni ? Enkö minä saa kokea äidin onnea ? mikä minussa on vikana. EN jaksa.😞