Kirjottelen tänne kun kaipaisin muilta mielipiteitä ja näkökulmaa mietteisiini. Olemme tunteneet mieheni kanssa reilu 10 vuotta ja niistä naimisissa reilu viisi. Alku oli haastavaa, koska mieheni oli elänyt itsekseen melkein aina ja ennen minua ei ollut pitkää parisuhdetta. Ajattelimme, että erilaisuus vain vahvistaa ja että koska välitämme toisistamme saamme tämän toimimaan.
Meidän ”ongelma” on alusta saakka ollut erilaiset intiimit tarpeet ja yhteisen tekemisen puute. En saa miestäni innostumaan esim. rakastelusta ollenkaan. Myös muu intiimi kanssakäyminen on hyvin vähäistä. Samoin nykyään esim. halaaminen tai suukottelu. Miestä ei kuulemma ikinä sellainen ole kiinnostanut.
Mies ei halua tehdä minun ja poikani kanssa mitään-ehkä noin kerran kolmessa vuodessa olemme yhdessä tehneet yhteisen reissun. Nyt viimeisempänä olen sairastunut astmaan jota eläinallergia pahentaa( meillä kissa). Kuitenkin eläinrakkaalle miehelleni ei tule mieleenkään että kissasta luovutaan vaan siivotaan enemmän. Nyt astma tasapainossa mutta välillä taas sitten ei.
Olemme siis keskustelleet asioista ja hetken mies huomioi, kuuntelee ja lähetään vaikka kävelee yhdessä. Sitten hetkessä kaikki unohtuu ja miehellä vaan omat asiat mielessä. En siis tarkoita että koko ajan pitäisi tehdä yhdessä jotain ja itsekin arvostan omaa aikaa. Mutta missä menee erilaisuuden raja? Välitän miehestäni, meillä on pääosin kaikki hyvin. Kuitenkin olemme kuin ystävät jotka nukkuu vierekkäin.
Tilannetta ei auta yhtään sekään että olen kotona jatkuvasti pinna kireälle tilanteen vuoksi. Välillä tuntuu että vaadin liikaa, seksiä, läheisyyttä tai yhdessä tekemistä ja siksi miehellä tulee vastareaktio. Päätin että en painosta mihinkään, mutta mieheni ei ole puoleen vuoteen tehnyt mihinkään aloitetta. Valitan kuulemma turhasta, pitäisi olla tyytyväinen että on töitä, katto pään päällä, kohta aikuisella lapsellani kaikki hyvin jne.. olenhan minä niihin tyytyväinen ja monesta asiasta onnellinen. Paitsi parisuhteen tilastamme..
Onko muilla samanlaisia kokemuksia?