Hejsan min vän,
Yksi yö vielä nukutaan saman katon alla, ja sitten seuraava yö pitäisi olla levollisempi... itse asiassa mä olen nyt ihan shokissa kun kirjoitin tuon, voiko tosiaan olla, että mun tarvii kärvistellä enää tämä yö... ja aamupäivä odottaessani kahta muuttoapulaista iltapäiväksi... sanon kärvistellä siksi, että yöt ovat meillä olleet yleensä pahinta riitaa ja sotaa... mieheni on aina ollut yökyöpeli ja usein herätti minut yöpuulta riitaa haastamaan...
Olen jollakin tavalla myös hassun tunteellinen näinä päivinä, ehkä hiukan jotain samaa kuin silloin kun muutin tänne. Tunne isoista harppauksista elämässä. Nostalginen niille hyville asioille, joita tähän elämänvaiheeseen on kuulunut. Hyville muistoille. Enkä usko, että mulle jää paljoa psykologista aikaa enää nauttia täälläolosta, luulen että viimeiset päivät ennen lentämistä menevät siivillä, koska pitää yrittää mahdollisimman monia käytännön juttuja järjestellä. Siitäkin huolimatta, etten aio kokonaan sulkea mahdollisuutta paluuseen tänne. Tänään kuitenkin aloin mielessäni käydä läpi omaisuuttani. Ja aloin päätyä siihen ajatukseen, että otan sittenkin mahdollisimman vähän. Eli jollen palaa, ystäväni ei ole isossa pulassa heittäessään kaiken menemään. Mulla kun ei sit taas oo sellaista kamaa, millä olisi niin isoa rahallista arvoa, että niitä kannattaisi lähettää peräänkään... ellei sitten sattuisi sellaista onnenpotkua, että joku sattuisi ajelemaan ohitse ja ottamaan matkaansa.
Olen katsellut työpaikkoja, ja tällä hetkellä ainakin näyttää siltä, että toivoa on. Toivoa myös sellaisista työpaikoista, jotka itseä oikeasti voisivat kiinnostaa, eikä vain leipäpuiksi. Jos vaikka voimat kuinka palaisivat, kun suurin energiasyöppö eli tämä kipeä yhteiselämä jää taakse. Taisteluahan se tulee olemaan senkin jälkeen kaikin puolin, mutta olen nyt siinä pisteessä taas, että levollinen yöuni on kultaakin kalliimpaa. Olen hyvillä unenlahjoilla varustettu, mutta oikeassa olet migi, hermojeni ollessa pinnassa, olen nukkunut jo pitkään koiranunta.
Olen pahoillani migi puolestasi, on niin kipeää, kun ei koe saavansa vastarakkautta. On se niin toivotonta, ettei vaimoasi pysty auttamaan... itselleenkin olisi iso helpotus huomata, että toisinkin voi elää ja hengittää. Mulle on ollut niin valtava taakka pois harteilta, kun olen opetellut kävelemään hiljaa... Tiedän, ettei se työelämässä ole helppoa, mutta olen itse asiassa utelias näkemään jahka pääsen niin pitkälle tervehtymisessäni, kuinka kohtaan työpaineet tämän kriisin jälkeen. Nykyisellään en pysty stressiä käsittelemään menemättä pois tolaltani, mutta toisaalta työkavereihin ja pomoihin ei ole tunnesidettä, mikä helpottaa sekin. Se on sittenkin vielä eri asia kuin olla puolisonsa kanssa alakynnessä.
Huomenna tuskin kirjoittelen, sillä aika menee varmaan pakkaillessa. Enkä tiedä voinko vuokrakämpässäkään kirjoitella, mutta laitan kuulumisia kun koneen ääreen pääsen. Kerrohan migi onko vesi lämmintä... odotan kuin pikkulapsi innoissani että pääsen NAUTTIMAAN Suomen kesästä ilman että vieressä inisee muut kuin hyttyset 😋 jäätelökin siellä maistuu makeammalle ja mansikat...