Ongelmia suhteessa

Ongelmia suhteessa

Käyttäjä traumaradio aloittanut aikaan 14.12.2013 klo 18:31 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä traumaradio kirjoittanut 14.12.2013 klo 18:31

Olen seurustellut kohta parisen vuotta nuoren naisen kanssa ja muutimme yhteen uudelle paikkakunnalle elokuussa opintojeni perässä. Tyttöystäväni muutti ensimmäistä kertaa omilleen, minä kolmannen kerran. Siitä lähtien tyttöystäväni on yrittänyt löytää töitä (valmistunut keväällä), mutta tuloksetta, sillä hänellä ei ole aiempaa työkokemusta eikä alueella vaadittua ruotsin kielen osaamistakaan. :/

Olen yrittänyt etsiä hänelle töitä joita hakea, mutta hän on sanonut hoitavansa asian itse. Välillä kuitenkin tuntuu, että hän vain istuu koneella päivästä toiseen katsomassa nettivideoita tai sitten pelaamassa videopelejään tai askartelemassa. Kerran hän jopa valehteli minulle saaneensa työhaastattelun, vaikka kyseessä olikin sitten rekryfirman peruskyselyhetki, jonne ei sitten viitsitty edes mennä lopulta. Tiettyyn siivousfirmaankaan ei voinut hakea, kun jollain nettipalstalla se oli haukuttu huonoksi. Työharjoitteluun hän ei suostu menemään, vaikka olen ehdottanut sen tuovan vähän muuta sisältöä päiviin, mutta ei. Ei ole kuulemma oikeaa työntekoa. Ruotsin kielen kursseja on kyllä luvannut katsoa joulun jälkeen. ☹️

Yhteisasumisen johdosta minulta sitten kysytään jo melkein vakiokysymyksenä, joko tyttöystäväni on saanut töitä. Mitäpä siihen muuta vastamaan rehellisesti kuin että ei, ei ole. Tämä sitten kirvoittaa aika usein kanssapuhujalta jotenkin säälittävän hymyn ja vastauksen, joka antaa itselleni käsityksen, että tyttöystävääni pidetään jotenkin vätyksenä ja saamattomana.

Viimeisimmäksi sain kuulla yhteiseltä kaveriltamme tyttöystäväni olevan ”äidin lellikki”, kun ei ole hakenut töitä ahkerasti. Ja kyllähän se kolahtaa omaankin itsetuntooni kuunnella tuollaista ihmisestä, jota rakastaa. Toinen, mikä kanssa kirpaisi omaa mieltä, oli että yksi hyvä ystäväni myönsi ettei tiedä mistä puhua tyttöystäväni kanssa, koska tämä ei ole hänen mielestään tarpeeksi itsenäinen. 😭

Tällainen arvostelu satuttaa itseäni todella. Äitini ei hyväksynyt alkuunkaan suhdettani häneen, kun aloimme seurustella. Sain taistella asian kanssa ja itkeä monet kerrat, kun sain kuulla omalta äidiltäni ”harrastavani likaista lesboseksiä” ja muuta mukavaa. Äitini myöskin pitää tyttöystävääni vähän saamattomana eikä niin kypsänä ihmisenä. Tyttöystäväni ei välillä uskaltanut tulla meillä edes käymään äitini pelossa, kun asuin vielä kotona.

Tuntuu, etten jaksa enää vakuutella muita ja puolustella tyttöystävääni heiltä ja heidän sanoiltaan. Työttömyysasia on jotenkin vääntynyt omaksikin ongelmakseni ja otan tyttöystävääni koskevat palautteet raskaasti. ☹️

Tämän lisäksi saan vääntää hänen kanssaan kättä seksin määrästä. Hänen itsensä mukaan hänen halunsa ovat täysin olemattomat eikä hän niinkään kaipaa seksiä, kun taas itselleni kerran kahdessa viikossa tuntuu liian vähältä. Hänen mielestään kiivas seksielämä kuuluu teineille ja että hän itse tuntee olevansa jo sellaiseen liian vanha (olemme kummatkin alle 25). Harmitti kuulla moinen hänen suustaan. 😞 Muutenkin jo tunnen olevani vähän toisarvoinen hänen elämänsä arvojärjestyksessä. 😭

Mitäpä tässä tilanteessa voisi siis tehdä? 😑❓

Neuvoja, miten tästä suosta voisi nousta? 😯🗯️

Käyttäjä lumileopardi63 kirjoittanut 15.12.2013 klo 09:24

moooi,
Ulkopuolista keskusteluapua, jos asioiden puinti rakentavasti ei onnistu ja menee jankkaamiseksi ja riitelyksi. Kuulostaa perus-parisuhdepuurolta nuo asiat, mistä puhuit. Arvaa, onko niitä muillakin ollut. On. Jos asiat pitkistyvät niin ne mutkistuvat, mieluummin heti apua kuin vasta myöhemmin.

Seurakunnilla on parikeskustelupalveluja, mielenterveystoimistossa on osaavaa porukkaa ja terveyskeskuksessa tietävät minne ottaa yhteyttä, jos uskaltaa vaan kysyä. Jos puolisko ei halua lähteä, menet yksin. Sekin selventää ajatuksia. Onnea matkaan

PMMPn sanoja lainaten:
"Kiireesti terapiaan että en petä sua
Nyt se tutkitutetaan
Mikset sä haluu mua?
Ei riitä yks kerta vuodessa jos on ihan terve"
🙂🌻