On niin paha olla

On niin paha olla

Käyttäjä Laatikko aloittanut aikaan 13.09.2007 klo 12:52 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Laatikko kirjoittanut 13.09.2007 klo 12:52

Olen muutaman vuoden päälle parikymppinen nainen ja asun avoliitossa.Lapsia meillä ei ole.Tunnen itseni niin hyödyttömäksi ja arvottomaksi.En oikein edes tiedä mistä se johtuu.Nykyisin kun mieheni on päivät töissä,sen ajan istun ja itken pahaa oloani.Siis todella itken niin että fyysisestikin koskee.Mieheni on hyvä,hän kertoo usein rakastavansa minua ja on minulle kaikin tavoin sopiva.Mutta minä en enää pysty edes uskomaan hänen rakkauteensa koska itse pidän itseäni niin huonona.Olen vain ja mietin että jos todella rakastan häntä minun tulisi lähteä,että hän saisi mahdollisuuden johonkin parempaan.Ajattelen että hän vaan luulee tarvitsevansa minua koska ei ymmärrä että maailmassa olisi paljon parempaakin tarjolla.Mietin jatkuvasti sitäkin,e ttä kohta hän varmasti huomaa itsekin miten hyödytön olen ja pettää,jättää,jotakin…Alan oikeasti olla todella väsynyt tämän itsevihani kanssa.Mietin miten helppo ja iloine ihminen olin silloin joskus kun olimme mieheni kanssa vain ystäviä,ja miten vaikea ja surullinen olen nykyisin.Tämä itseluottamuksen puute ja itseni vihaaminen tekee minusta hankalan,jatkuvasti kyselevän ja varmistelevan ja masentuneen.En tahtoisi olla tällainen,mutta en vain voi itselleni mitään.Miehenikin on jo usein alkanut hermostua minuun,ja siitähän minä saan vain lisää todisteita omasta hirveydestäni.Tahtoisin ´vain uskoa että minusta välitetään ja välittää itsekin itsestäni.On aivan hirveää kun oikeasti ajattelee että on pakko lähteä rakastamansa ihmisen luota sen takia että hän saisi jotain parempaa.Mutta niin minä vain ajattelen että todellista rakkautta olisi häipyä,mennä jonnekin kaus ja antaa toisen elää helpompi elämä jonkun muun kanssa.Minä en jaksa enää kauaa,mietin usein kuolemaakin ja miten silloin en voisi enää tehdä kenenkään elämästä vaikeaa ja miten voisin lakata vihaamasta itseäni.Minä en jaksa.

Käyttäjä Uupunut kameli kirjoittanut 13.09.2007 klo 16:45

Minusta sinä vaikutat masentuneelta kirjoituksesi perusteella. Sinun kannattaisi hakeutua hoitoon, jos et jo ole siellä, niin saisit pikkuhiljaa uuden positiivisemman suunnan elämällesi ja minäkuvasi muuttuisi myönteisemmäksi. Mielialalääkitys auttaa alkuun ja keskusteluapu auttaa näkemään asioita uudella tavalla.
Oletko tehnyt esim. netin masennustestejä? Ne antavat osviittaa tilanteestasi.
http://www.tukiasema.net/gallup/default.asp?gallupID=19
http://www.ahjos.net/masennus/beck.htm
http://www.tohtori.fi/?page=3459083
Kaikkea hyvää sinulle 🙂🌻

Käyttäjä Poppaliina kirjoittanut 14.09.2007 klo 15:23

Hei!
Uupunut kameli puhui asiaa.Todellakin, hyötyisit varmasti, jos pääsisit keskustelemaan ammattiauttajan kanssa asioistasi ja samaten olen yhtä mieltä, että lääkkeillä pääsee alkuun.🙂👍

Sen haluaisin sanoa, että et miettisi kuolemaa minään ratkaisuna. Itse aikoinaan kuvittelin sen ratkaisuksi ja yritin itsemurhaa tosissani. Nyt voin sanoa, että onneksi en onnistunut, vaikka silloin luulin, että elämäni ei voisi enää parantua ja kaikki (=aivan kaikki) voimani olivat lopussa. Kaikilla ei ole yhtä hyvä tuuri - itsemurha voi onnistua ja sellainen ei varmasti ole läheisille helpotus - päinvastoin.

Keskusteluissa voisit löytää uudelleen omanarvontuntosi ja voisit löytää myös uutta mielekästä sisältöä elämääsi, sitten kun jaksat taas sellaista ajatella. Elämän ei kannata antaa pyöriä vain yhden ihmisen ympärillä. Voimia ja jaksamista sinulle!🙂🌻