Laitanpa minäkin ajatuksen tästä, kun niin sopii omaan elämäntilanteeseen.
Olen käynyt läpi kovan tunnemylläkän toisen suhteen takia. Minulla on ihana aviomies ja tasaisen onnellista, mutta mietin näitä samoja kysymyksiä : tässäkö tämä kaikki on, töistä kotiin, arkiaskareita ja nukkumaan. Enkö enää ikinä tunne rakastumisen tunnetta niin, että pää leijuu ilmassa?
Tapasin tämän kolmannen osapuolen sattumalta ja jotenkin se lähti vain lipsumaan suhteeseen asti. Tuntui tosi hyvältä, ihan kuin olisin herännyt eloon ja mikä parasta, minulla oli joku joka piti minua kuin kukkaa kämmenellä. Ihastuminen ja rakastuminen on mitä parasta aikaa. Tapailimme lähes päivittäin, välillä saatiin järjestettyä yhteisiä öitäkin. Omaatuntoa ei alun jälkeen kolkuttanut. Koin ansaitsevani suhteen tuoman hyvän olon.
Vähitellen aloin väsymään valehteluun, ikuiseen ajan järjestelyyn ja tunteiden suuriin vaihteluihin, kun kaikki piti salata.
Aloin myös huomata, kuinka minulla on kaikki onnenavaimet silmieni edessä, kunhan avaan silmäni.
Lopulta lopetin suhteen, vaikka mies olisi halunnut minut omakseen kokonaan. Tapaamme edelleen, sitä ei voi estää olosuhteiden pakosta, mutta toivon että pystymme olemaan ystäviä.
Mutta se tie, miten tähän on päästy, on ollut kova. En enää ikinä halua kokea sitä ahdistusta, surua, ikävää ja pettymystä, mitä tämä suhde on saanut aikaan loppuvaiheessa. Se oli ihanaa pari kuukautta, kun elin kuin toisella planeetalla. Mutta kun suurin ihastus meni ohi ja aloin oikeasti miettimään, kenen kanssa haluan olla, sai se aikaan pahaaoloa. Lisäksi tällä miehellä on nykyään uusi naissuhde, mikä ei suinkaan ollut minulle helppo asia pureksia. Mustasukkaisuutta oli ilmassa... Ja kun en voinut kotona näyttää näitä tunteita, mitä sisällä jylläsi. Esitin perheelle koko ajan, että kaikki on hyvin ja itkin peiton alla ja työmatkat.
Tärkeää oli käydä läpi kaikki tunteet, mutta toisaalta olisi ehkä ollut helpompaa puhua parisuhteen ongelmista oman miehen kanssa heti alusta lähtien kuin antautua suhteeseen. Tämä on ollut minun oma kasvuprosessi, josta olen selviämässä. Ajattelen edelleen tätä miestä melkein päivittäin hetken, mutta enää ei minun tarvitse olla puhelin kädessä ja miettiä laitanko viestin.
Ihanaa on rakastua, mutta jos ei varmasti halua valita uutta suhdetta, voi pilvistä putoaminen käydä kipeää. En halua edes ajatella, minkä tuskan aiheuttaisin miehelleni, jos hän saisi tietää. Tämä suhde sai kuitenkin aikaan sen, että lähennyin oman mieheni kanssa metritolkulla ja rakastuin häneen uudelleen. Mutta loppuelämän kestoinen salaisuus rakkaimmalta on hinta, jonka siitä maksan.