Oma erotarinani, kuinka eteenpäin?

Oma erotarinani, kuinka eteenpäin?

Käyttäjä maassa3 aloittanut aikaan 02.02.2011 klo 12:57 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä maassa3 kirjoittanut 02.02.2011 klo 12:57

Mitä tehdä kun on menettänyt kaiken? Olimme onnellinen pari, ja vietimme iltaa viime lauantaina. Loppuillasta molemmille käsittämättömästä syystä tilanne meni hankalaksi ja riitelimme. Kotiin päästyämme tilanne kärjistyi ja tappelimme oikein kunnolla. Heittelimme tavaroita ja huusimme ja kävimme välillä käsiksikin toisiimme. Tavaroita heitellessä kävi tietenkin niin että toiseen sattui. Hätyytelläkseni heitin pariani kaukosäätimellä ja sairaalareissuksihan se meni. Itse odotan tuomiota tapauksesta.

Olen nämä tapausta seuraavat päivät maannut sängyssä ja miettinyt miksi näin kävi? On selvää että emme enää voi jatkaa yhdessä. Jos vain pitäisikin päästä yli siitä, mikä sekin tuntuu niin ylitsepääsemättömältä. Mutta kuinka lähteä eteenpäin, kun tapaus vei minulta rakkaani lisäksi asunnon, tulevan työpaikkani jossa piti aloittaa keväällä. Kaverini, sekä vanhempieni tuen. Tuntuu että olen täysin yksin, rahaton, koditon ja on vaikea yrittää löytää sitä energiaa jota nyt tarvitsisi enemmän kuin koskaan että saisi tähän tilanteeseen jotain järkeä.

Tuntuu niin ylitsepääsemättömän vaikealle ajatella että tuon yhden illan takia elämämme romahti, kaikilla osa-alueilla. Kaikki asiat menevät uusiksi, ja pitää aloittaa kaikki alusta.

Olen käsitellyt mielessäni sitä mitä tein väärin, kadun tekemääni niin että sattuu. Asian kanssa on vain opeteltava elämään, en saa sitä tekemättömäksi. Välillä vain väkisinkin tulee ajatus että oliko tämä kuitenkaan niin musta-valkoista, ja oliko tämä ainoa oikea ratkaisu? Riitelimme yhdessä, ja olin illan, tai yön aikana yrittänyt irtaantua riidasta useampaan otteeseen. Miksi siinä kuitenkin silti kävi niin? Lisäksi tuntuu itsekkäälle tässä tilanteessa ajatella kuinka itse pystyisi tästä selviämään. Tärkeimpänä pidän kuitenkin sitä että parini pystyisi selviytymään tästä niin hyvin kuin mahdollista.

Tästä kaikesta huolimatta toivon parilleni voimia, ja yritän parhaani mukaan auttaa häntä, olemalla etäällä kun hän tarvitsee tilaa, kuuntelemalla kun hän haluaa kertoa tunteistaan. En halua millään omalla toiminnallani mutkistaa tai hankaloittaa jos valmiiksi helvetillisen musertavaa tilannetta.

Rakastan kumppaniani yli kaiken. Ja tiedän että elämämme ei enää palaa ennalleen. En voi enää rakastaa häntä niin kuin ennen. Tuntuu äärettömän pahalta.

Käyttäjä Avulias kirjoittanut 06.02.2011 klo 23:15

Voitte vielä päästä sovintoon asiassa, vaikka sinä saisitkin tuomion siitä, kun heitit puolisoasi kaukosäätimellä. Parisuhteenne voi olla niin vahva, että se ei kaadu siihen. Tapahtuneesta on kulunut niin vähän aikaa, että tilanne ehtii varmaan vielä rauhoittua. Usein riidoissa on molemmissa osapuolissa vikaa. Jos yritit vetäytyä riitatilanteesta, niin toinen osapuoli ehkä provosoi sinua jatkamaan. On hyvä, että annat puolisollesi nyt omaa tilaa ja kuuntelet, mitä hänellä on sanottavanaan. Näin myös osoitat, että välität hänestä edelleen. Teemme kaikki virheitä.

Käyttäjä Avulias kirjoittanut 07.02.2011 klo 20:51

Ajattelin vielä korostaa sitä, että teidän pitää opetella paremmin hallitsemaan negatiivisia tunteitanne ja vihaanne, jotta ette pura sitä vahingollisella tavalla toisiinne. Jos on kerran ollut väkivaltaa jomman kumman puolelta tai kummaltakin, niin voi tulla myös toinen väkivaltakerta, kolmas jne. Teidän tapauksessanne ei kai voi sanoa, että olit ainut väkivaltainen, koska olitte kumpikin "käsirysyssä" toinen toisissanne kiinni.