Ollakko vaiko eikö olla
Olen tässä kahden vaiheella erotako 19 vuotisen yhdessä olon jälkeen miehestäni☹️. Tässä muutaman vuoden sisällä olen herännyt ja ymmärtänyt, että mieheni sairastaa narsistista persoonallisuushäiriötä. Hän saattaa suuttua aivan pienistä mitättömistä asioista ja huutaa ja räyhätä ja jos minä en tee hänen ohjeitten mukaan joitakin hänen määräämiä asioita oikein ja se menne hänen mielestä väärin, niin voi sitä meteliä ja sanomista ”ettkö sä kuunetele miten se asia olisi pitänyt tehdä!!!!” Ja etkö sä osaa tehdä tätäkään asiaa oikein? Olen itse käynyt mielenterveystoimistossa hoidossa ja käsittelemässä omaa minääni ja samalla yritän vahvistaa itseäni vielä voimakkaamaksi ihmiseksi. Mutta mua ajateluttaan seuraavat asiat:
1. lapset, varmaan jos lähtisin joutuisin lähtemään itse. (lapset ovat miehelleni kaikki kaikessa, vaikka mesuuakin heillekin ihan pienemmistä asioista) Ja en jaksain ruveta tappelemaan lapsista (teini-ikäisiä) onneksi .🙂
2. velkainen omakotitalo, asuntovelkaa, autovelkaa, kulutsluottovelkaa, ei erittäin velkainen talous, itse pienipalkkainen konttoristi ☹️ja mies sairaseläkkeellä oleva 40 mies😭. Ja jos lapset jäisivät isälleen omaan kotiin jossa kaveritkin ovat lähellä, niin en haluais kaikesta riidoista huolimatta viedä lapsilta kotia, mutta miten voisin tehdä, että saisin itsekin omaani pois talosta. Miehelläni ei varmaan ole varaa lunastaa minua pois. Ja miten mä sitten pärjään taloudellisesti itse😑❓
3. minun lähteminen. Olen ollut kaksi kertaa jo kahdenvaiheella, että otan kimpsut ja kampsut ja lähen, mutta voimat eivät ole vielä riittäneet lähtemiseen. Ei varmaan onnistu jos ilmoitan, että lähen kuukauden päästä. Mun lähteminen pitää tapahtua heti, mutta voima varat eivät vielä riitä. Pitäisi kait kääntyä oikeusaputoimiston puoleen, mutta kun en jaksa tai sosiaalitoimiston puoleen😐😯🗯️
Joskus tuntuis parhaalta vaihtoehdolta, että mies tuli sanomaan, että hänellä on uusi,
ja ala vetää ja että hän tekisi päätöksen.
Tästä aiheesta voisi kirjoittaa vaikka kuinka paljon, mutta vissiin pitää töitäkin tehdä välillä😝