Olenko vainoharhainen vai pettääkö mies?

Olenko vainoharhainen vai pettääkö mies?

Käyttäjä ViennaEmilia aloittanut aikaan 04.12.2023 klo 15:06 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä ViennaEmilia kirjoittanut 04.12.2023 klo 15:06

Mies on aiemmin jäänyt kiinni valehtelusta, kun löysin hänen asuntoa siivotessani kuitin, jossa oli liput kahdelle hengelle kulttuuritapahtumaan. Kysyttäessä mies ensin valehteli, mutta lopulta myönsi että hänen tarkoituksensa oli viedä työkaveri (kehen oli ennen minua ihastunut ilman vastakaikua) kyseiseen tapahtumaan. Työkaveri kuitenkin perui (todistetusti) tulonsa ja mies meni tapahtumaan yksin. Asutaan erillään ja eri paikkakunnilla. Tuon tapahtuman aikana mies valehteli minulle mm. saunoneensa, pelanneensa ja nukkuneensa. Annoin lopulta anteeksi, mutta luottamus meni.

Muutama kuukausi myöhemmin huomasin snapchat-sovelluksen kartalta, että mies oli työpäivän aikana eri paikassa kuin piti. Illalla kysyin asiasta ja mies hermostui minulle. Hän ei ikinä hermostu, joten tämä jälleen lisäsi epäilyksiäni. Lopulta mies sai minut vakuuttuneeksi siitä, ettei kyseinen kartta ole luotettava ja että hänen hermostumisensa johtui vääristä syytöksistä. Sovittiin taas asia.

Nyt mies oli lomalla, minä töissä. Mies lähti tapaamaan kavereitaan omalle paikkakunnalleen. Huomasin hänen lähteneen ”liian ajoissa” ja snapchatin kartta näytti samaa sijaintia, kuin viimeksi kesken työpäivän (on kyllä lähellä, noin 1km päässä työpaikasta). Kysyin mitä hän tekee, vastasi menneensä käymään töissä auttamassa toista työkaveria yhdessä asiassa. Palasin kotiin ennen miestä ja huomasin, että miehen työpaikan avaimet ja muut työtavarat olivat kotona. En ole kehdannut kyseenalaistaa asiaa, koska pelkään vain olevani liian vainoharhainen.

Koska yliajattelen asioita enkä luota mieheen täysin, keksin pienimmistäkin asioista typeriä asioita. Kuten esimerkiksi työpäivän aikana riisutut ja laukkuun ängetyt pitkät kalsarit = pettänyt, eihän hän yleensäkkään kesken päivän housujaan riisu…

Kunhan halusin päästä avautumaan. Miten voisin ottaa epäilyni miehen kanssa puheeksi, ilman että kuulostan sekopäiseltä stalkkerilta?

Tai ehkä jopa toivon, että minua pidetään täällä vain vainoharhaisena, niin voin jättää asian sikseen.

Käyttäjä ViennaEmilia kirjoittanut 04.12.2023 klo 17:19

Up