olenko väärässä kun haluan ottaa varmanpäälle
Olen aiemmin kirjoitellut olevani petetty. Mieheni piti salasuhdetta ja kun se paljastui, päätimme yrittää avioliittoamme pettämisestä huolimatta. Yritystä oli vain minun puolelta, sillä mieheni samaan aikaan jatkoi suhdetta. Hän jäi kiinni toisen kerran ja tällä kertaa oikeasti lopetti suhteen ja olemme yrittäneet saada niin avioliiton kuin perhe-elämän kuntoon. Pari kuukautta on mennyt ihan ok, suht vähän on tullut riideltyä, mutta minun virhe on, että riidan aikana otan pettämisen esille. ”Riitaohjeiden” muukaanhan tätä ei saisi tehdä, mutta suutuspäissäni en saa pidettyä ajatuksia ja sanoja sisälläni. Mieheni ei suostu lähtemään parisuhdeterapiaan, vaikka olen monesti yrittänyt vakuuttaa, että se voisi helpottaa hänen ajatusmaailmaa ja minulle siitä varmasti olisi apua, varsinkin kun tarvitsisin ulkopuolisin apua myös näihin riitatilanteisiin. Olkaa te terapetteja ja kertokaa olenko tässä riidan aiheessa väärässä: Miehelläni on vapaa-ajan sähköpostiosoite, jota hän käyttää vain satunnaisesti (hänen työsähköpostia hän käyttää säännöllisesti myös kavereiden yhteydenpidossa) esim. sinne tulee nettikaupan tilausvahvistuksia sekä jotain mainoskirjeitä, mutta on myös kirjoitellut tämän tyttöystävänsä kanssa tästä sähköpostista. Pyysin häntä lopettamaan ko. sähköpostin, jotta hänelle ei tule mitään houkutusta jos tämä naikkonen ottaa yhteyttä tämän sähköpostin kautta. Mutta mies ei suostunut, minulla ei kuulema ole oikeutta pyytää tämmöistä. Omassa mielessä alkoi heti ajatukset, että hän haluaa varmuuden vuoksi pitää sähköpostin, jos se naikkonen vaikka sattuisi ottamaan yhteyttä vaikka ovat sopineet suhteen loppuneen. En voi ymmärtää miksi ei voi vaihtaa uutta sähköpostiositetta, kun kyseessä on kuitenkin osoite jota ei ole jaettu muille kuin mainostajille ja tälle naikkoselle. Olenko siis väärässä ja vainoharhainen kuten mieheni on mieltä vai onko minulla petettynä oikeus ottaa ”varmanpäälle” ja pyytää tämmöistä. Kertokaa te mielipiteenne kun meillä on täällä kaksi täysin eri mieltä olevaa, eikä terapeuttia kertomassa kumpi on oikeassa.