Olenko menettänyt vaimoni
Meillä on ollut suhteessa ylämäkiä ja alamäkiä, sekä aika paljon riitoja. Osa pitkiä ja osa lyhyitä. Kaikki ollaan jollain tavalla saatu sovittua kyllä. Viimeisen kunnon taistelu oli n. 3kk sitten, silloin molemmat olivat valmiita eroon.
Se mitä tapahtui minulle oli jotain outoa. Ensimmäinen kerran tunsin oikeasti että menetän hänet ja ei hän olekkaan itsestään selvyys. Kävin parisuhdeterapialla jotta sain omat ajatukset kasaan ja selvyyden mitä halusin, vaimo ei tästä tiennyt mitään. Se hetki kun tajuat että olet ollut kusipää ja paska aviomies oli aika kauhea. Ihan oikeasti tuntui että maailma romahtaa. Perus suomalaisena miehenä tiettyyn rooliin kasvatettuna en osaa puhua, joten terapeutti kehoitti kirjoittamaan vaimolle kirjeen, niin teinkin.
Ajattelin ensin että annan hänen lukea sen, mutta päätin koota itseni ja lukea se vaimolle. Kerroin kuinka olin ollut typerä enkä ollut tukenut, osoittanut rakkautta ja pitänyt häntä itsestään selvyytenä. IKINÄ ennen en ole aikuisiällä itkenyt, nyt en voinut muuta kun luin ääni väristen koko vuodatuksen. Kerroin että heräsin ja rakastan todella paljon ja haluan muuttua ja saada suhteemme kuntoon. Vaimolla pääsi myös itku ja ensimmäistä kertaa molemmat itkua tuherrettiin siinä yhdessä.
No, olen jatkanut terapia projektia ja yrittänyt huomioida asioita mitä en ennen ajatellut. Tarjoutunut hieromaan ja yrittänyt kertoa että todella rakastan ja yritän. Tiedättekö kuinka se riipii sydämestä kun vastausta ei tule. Ei tule töihin lähtiessä pusua,kuin minun aloitteesta. Halauksia kyllä ja aloitteesta, mutta sängyssä hän nukkuu poikkeuksetta aina selin minuun. Seksielämä meillä on ollut hyvinkin kausiluontoista, mutta viimeisestä aloitteestani on kulunut jo kaksi viikkoa, ja vaikka se oli mielestäni molemmille nautinnollista vaimo ei tee aloitetta. Itse en halua painostaa vaikka haluaisinkin seksiä, jotenkin ajatellut että vaimo kyllä ilmaisee kun on valmis.
Onko niin että olen liian myöhässä? En enää tiedä mitä pitää tehdä. Totta kai se oli iso paukku vaimolle kun kirjeeni hälle luin ja avauduin, mutta siitä on jo kohta kuukausi. Kauanko pitää jaksaa vaikka vastakaikua ei tule?
Johtuukohan tuo paha olo mitä tunnen vaimon hiljaiselosta vai eron pelosta. Meillä on kaksi lasta ja yhteinen talo joka on ollut molempien unelma ja joka pitäisi hajoittaa.
Parisuhdeterapiaa olen ehdottanut ja vastauksena on vain että pitää miettiä. Kauanko sitä pitää miettiä?