Olen raskaana ja miehellä toinen nainen?

Olen raskaana ja miehellä toinen nainen?

Käyttäjä Suruhuntu aloittanut aikaan 25.07.2017 klo 16:15 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Suruhuntu kirjoittanut 25.07.2017 klo 16:15

Menimme mieheni kanssa viime talvena naimisiin ja olen nyt kuudennnella kuulla raskaana. Mies toivoi lasta ja olen aina luullut hänen rakastavan minua.
Eli viikonloppuna selvisi, että mies on viestitellyt muiden naisten kanssa. Olin laittamassa hänen puhelimestaan nettiä päälle ja siinä näkyikin keskustelu erään tytön kanssa, kutsuivat toisiaan rakkaaksi ja suunnittelivat kuinka aikovat nähdä sunnuntaina.
Olin jostain syystä pelännyt ja epäillyt jo jonkin aikaa jotain tälläistä, tosin olin laittanut kaiken oman vainoharhaisuuteni piikkiin kun ei mulla mitään todisteita ollut enkä halunnut olla mikään hullu mustasukkainen epäilijä. Ei vietä edes paljoa aikaa poissa kotoa, silloin kun menee olen antanut mennä kavereiden kanssa.
Tarkoituksenani oli ottaa asia puheeksi sunnuntaina, mutta mies häipyikin yhtäkkiä sanakaan sanomatta, mikä ei ole todellakaan hänen tapaistaan. Soitin hänen peräänsä ja sanoi tulevansa 10minuutin päästä ja että minun pitää ymmärtää. En siis vielä sanonut tytöstä mitään. Itten noin tuntiin ei vastannut puhelimeen ollenkaan, oli varmaan tytön kanssa niin ei voinut. Kun viimein palasi kotiin, oli autossa joku vieras sormus, jonka myöhemmin sanoi löytäneensä kaupasta.
Kyselin häneltä kenen kanssa oli ollut ja kerroin että tiedän tytöstä. Väitti vaan vastaan että olen hullu ja että näki vain kaveriansa.
Miten pääsen tästä yli? 😭 mitä teen jatkossa? Tuntuu että olisin pilannut elämäni, hävettää kun valitsin väärän miehen ja että tein vielä lapsen hänen kanssaan! Olen aina ollut sitä mieltä että lapset vasta kun oikea mies on löytynyt yms, mutta en voi uskoa että tein saman virheen itse! Ei ole ketään kelle puhua. tyttö ei varmaan tiedä mitään minusta, en tiedä tarkemmin mitä heillä on meneillään kun mies ei suostu kertomaan. Haluaisin puhua tytön kanssa mutta onkohan siinä järkeä? Hän on vasta 16, minä 22 ja mieheni 24. Ällöttää ja inhottaa koko ukko tällä hetkellä!

Käyttäjä Aikuinen tytär kirjoittanut 08.08.2017 klo 23:19

Hei
Mitä sinä häpeäisit? Et sinä ole väärää miestä valinnut, et varmaan ole ennustaja. Valitisit hänet aikanaan mutta tuskin enää.
Eikö sinulla ole ystäviä? Äitiä? Sisaruksia?
Nyt pitää päästä purkamaan pahaa oloa ja kovaa iskua joka sinulle lyötiin päin naamaa.
Mene lääkäriin, hae lähete paikalliseen mielenterveyskeskukseen.

Käyttäjä sansar kirjoittanut 09.08.2017 klo 11:54

Hei suruhuntu, oletpa vaikeassa tilanteessa mutta et niin ettetkö siitä selviäisi.
Kamppailin itse pettämisasiani kanssa vuosia. Jouduin miettimään toisen naisen kannalta asiaa kuinka ja miksi, minkä tähden. Ajattelin, että jonkinlainen "minä haluan voittaa" episodi oli meneillään. Luovutin ja se helpotti oloani huomattavasti. Jos joku toinen haluaa olla enemmän kuin minä jos joku toinen merkitsee enemmän niin minkäs minä sille voin - tunne asiat ovat tunneasioita. Oli vaikea irrottautua, päästää jo menetetty.
Tilanteessasi kertoman mukaan toinen nainen on vielä nuori, ehkä kokematon, ehkä ei tiedä sinusta tai on vaan niin varma omasta oikeassa olemisestaan. Mielestäni nykyisin toisen kunnioitus puuttuu, kunnioitus toisen puolisoa ja jopa omaa puolisoaan kohtaan.
Ajattele syntyvää pienokaistasi ja etsi voimiesi mukaan apua. Jo se että kirjoitat täällä on merkki siitä että olet kiinnostunut omasta ja lapsesi jaksamisesta. Neuvola taitaa olla sinua lähinnä jonneka varmasti olet tervetullut keskustelemaan aluksi. Kuka tahansa terveydenhoitotaho ottaa sinut vastaan kun vaan kerrot tilanteesi.
Uskon että sinun ajatukset ovat nyt kiinni aviomiehessäsi ja hänen kuvioissaan, mutta, siksi juuri sinun tulisi keskustella omasta jaksamisesta ammattitaholla.
On ikävää että joudut kohtaamaan tilanteeseesikin nähden toisen, ehkä tietämättömyydenkin taholta tällaista " julmuutta". Ehkä "kaikki palat loksahtavat kohdalleen" mutta keskusteluapua tarvitset ja sitä myötä tukea tilanteeseen.🙂👍