Olen huono ihminen !
Niinhän siinä sitten kävi, että kolmas pitempi parisuhde menee poikki. Jo kolmas väkivaltainen mies (niin henkisesti kuin fyysisesti). Jo kolmas mies, jonka mielestä olen huono ja paha ihminen. Sitä kun aikansa kuuntelee näitä, niin alkaa itsekin uskoa kaikkeen. Eihän minusta ole mihinkään eikä kukaan minusta välitä.
Kun kysyy syytä kaikkeen, niin vikahan on minussa. Sen olen jo oppinut. Huudan takaisin, mutta turhaan. Käyttäydyn kuulemma törkeästi ja sen jälkeen kuulen, miten minua vihataan ja muutama siihen sopiva haukkumasana perään. Kun päiviä kuluu, niin itkien minun halutaan jäävän, mutta kun seuraava riita tulee viikon sisällä, niin taas saan painua lapsineni vit….n. Kuulen taas miten hän viimein ymmärtää miksi toiset miehet ovat minua lyöneet. Itse olen ansainnut. Mutta vaikka hän itse kävi kiinni, ei se ollut mitään, koska hän ei lyönyt turpaan. Kaikki muu lyöminenhän ei ole väkivaltaa….
Olen masenutunut, mutta mies ei kuulemma ala ketään sääliä. Ja miksi pitäisikään. Onhan se liikaa vaaadittu, että auttaisi mitenkään toisen pahassa olossa. Kolmen epäonnistuneen suhteen jälkeen todellakin tiedän, että itse on itsensä suosta nostettava. Kukaan muu sitä ei tee.
Nyt vaan rahattomana eteenpäin.