Olen eron tuskaa täynnä

Olen eron tuskaa täynnä

Käyttäjä Kalevipoika4 aloittanut aikaan 20.08.2015 klo 12:42 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Kalevipoika4 kirjoittanut 20.08.2015 klo 12:42

Tervehdys

Olen 62 vuotias mies ja olen asunut Espanjassa 2,5 vuotta, mutta nyt oleskelen Suomessa elokuun ja palaan kotiini Fuengirolaan 1.9. Ongelmani on se, että en pääse mitenkään yli siitä asiasta että avovaimoni jätti minut toukokuun alussa. Rakastin häntä syvästi ja rakastan edelleen. Ikäeroa meillä on 26 vuotta eli hän on 36 vuotias, mutta ikäero ei vaikuttanut mitenkään suhteeseemme, vaan lähinnä alkoholi jota molemmat käytimme, minä tosin enemmän kuin hän. Humalassa sitten molemmat käyttäydyimme toisiamme kohtaan väkivaltaisestikin. Ei tosin mitään vakavaa, mutta mustelmia tuli molemmille muutaman kerran. En ole saanut eromme jälkeen juuri lainkaan öisin unta ja tuntuu että en kauan jaksa enää elää, kaikki tuntuu tyhjältä ja tarkoituksettomalta enkä pysty enää keskittymään mihinkään. Olen rukoillut Jumalalta apua mutta en tiedä kuuleeko hän rukoukseni ja vastaako niihin. En osannut muuallekaan kirjoittaa kuin tänne.
😭

Käyttäjä Opaque kirjoittanut 22.08.2015 klo 20:16

Hei! Tekstisi on surullista luettavaa ja itsekin eronneena voin kuvitella, miltä sinusta tällä hetkellä tuntuu. Vajaa neljä kuukautta on erotuskassa lyhyt aika, joten ei mikään ihmekään että et ole päässyt yli. Jos olo tuntuu kuitenkin sietämättömältä, niin suosittelen hakemaan ammattiapua esimerkiksi mielenterveystoimistosta. Samalla voisit päästä keskustelemaan alkoholinkäytöstä ja väkivaltaisuudesta. Unettomuus on todellinen terveysriski, joka on kuitenkin hoidettavissa lääkkeillä. Aloita selviytyminen vaikka sen hoitamisesta, koska keho virkeänä ikäviäkin asioita kestää paremmin kuin väsyneenä. Toivottavasti sinulla on Espanjassa ystäviä, joiden kanssa voit jakaa ajatuksiasi. Hakeudu ihmisten pariin, vaikka tunniksi tai pariksi joka päivä, jos mahdollista. Jaksamista sinulle!

Käyttäjä helemi kirjoittanut 23.08.2015 klo 09:36

Alkoholi on pahempi kolmaspyörä, kuin kolmas ihminen.
Jos yrittäisit omaa juomistasi vähentää tai vaikka lopettaa kokonaan. Oma pääsi selkeytyy ja näet kaiken selvemmin, niin elämän hyvät kuin huonotkin puolet.
Avovaimo on tehnyt oman ratkaisunsa ja sinun on vain koetettava se hyväksyä ja jatkettava elämää.