Niin monta solmua ettei enää tiedä mitä tehdä...
Hei,
Olen 24-vuotias opiskelijamies. Olen seurustellut neljä vuotta. Tyttöystäväni on pari vuotta nuorempi kuin minä. Koko suhteemme ajan olemme vain riidelleet ja se on koko ajan mennyt vain pahemmaksi. Suhteen alussa hän on pettänyt minua kaksi kertaa entisen poikaystävänsä kanssa. Myöhemmin tämä myös raiskasi hänet. Tästä puolisoni lupasi tehdä rikosilmoituksen ja sanoi sen tehneensäkin. Myöhemmin hän tunnusti ettei näin ollut tehnytkään. Säännöllisiä tapaamisia he eivät lopettaneet useista vaatimuksistani huolimatta. Olen muutaman kerran halunnut ottaa myös eron. Tällöin puolisoni on mennyt itsetuhoiseksi ja olen yllättänyt hänet parikin kertaa veitsi kädestä toisesta huoneesta tai lääkkeitä kourassa. Näinä hetkinä hän on ollut myös väkivaltainen minua kohtaan, lyönyt kasvoihin ja vartaloon. Hätäkeskukseen on soitettu useampaan kertaan, mutta kun he pyytävät tyttöystäväni puhelimeen, hän kertoo olevansa aivan kunnossa ja että minä se sekaisin olen. Kerran ollaan käyty sairaalan ensiavussa kun sain pakotettua. Lääkityksiä on yritetty, psykiatrilla ja psykologilla käyty, hän ei koe niistä olevan yhtään apua ja lääkityksiäkään ei suostu aloittamaan haittavaikutusten vuoksi.
Yhtenä viikonloppuna sorruin ja petin häntä. Myönsin asian muutaman päivän kuluttua. Tästä seurasi oma yritys hukuttaa paha oloni alkoholiin. Silloin olen myös itse kahdesti ollut väkivaltainen häntä kohtaan, mitä en itselleni osaa saati halua antaa ikinä anteeksi. Siitä lähtien hänellä on ollut toinen mies vuoden ajan. En ole onnistunut saamaan edelleenkään eroa hänestä vaikka tällä hetkellä asumme eri paikkakunnilla. Aina sama juttu, hän tappaa itsensä. Hänellä ei ole tukiverkostoa. Läheisiä kavereita hänellä ei oikein ole syrjäytyneisyytensä vuoksi ja perheensä on omassa kriisissään avioeron, alkoholismin ja lastensuojelun ollessa kuvioissa. Itselläni on paljonkin kavereita ja perheeni kanssa olen hyvissä väleissä, mutta en kehtaa enkä uskalla avata näitä ongelmia heidän kanssaan.
Nyt alkaa tuntumaan siltä että en itse enää jaksa. Monta kertaa olen oikeasti halunnut antaa uuden mahdollisuuden suhteelle, mutta en missään vaiheessa ole ollut ainoa mies hänelle. Opiskeluni eivät jousta yhtään tämmöisissä asioissa. En enää jaksa tätä rumbaa, välillä en itsekään jaksaisi elää 😯🗯️
Anteeksi pitkä tarinani, mutta en osannut tiivistää enempää. Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä?