Neuvoja kaivataan

Neuvoja kaivataan

Käyttäjä pappa aloittanut aikaan 24.05.2008 klo 09:01 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä pappa kirjoittanut 24.05.2008 klo 09:01

Tuntuu tosi hankalalta aloittaa tänne kirjottaminen koska en ole vastavaa aiemmin tehnyt Ja kirjeestä tulee varman sekava
Lyhyesti tässä ongelma johon tovoisin kommentteja niiltä joita asia koskettaa
Oleme oleet naimisissa melko pitkään ja meillä on yksi lapsi tästä avioliitosta.
Minä olen ollut aiemmin naimisissa josta kaksi aikuista lasta joiden yksinhuoltajana olin aikoinaan. Avoiliittome on sujunut kohtuulisen seesteisesi pääosin. On rakennettu kotia ja suunnitelmia on ollut tulevaisuuden suhteen
-vaimoni käy jonkin verran bilettämässä ja ongelma on pääosin alkoholin käytössä. Eli viinaa vedetään niin kauan kun jalat kantaa ja sitten soitetaan aamuyöllä kotiin ja käsketään hakeman jostain paikasta jota on edes vaike juopuneen puheesta hahmottaa.Jostain syytä hän on ollut aina erittäin agresiivinen juovuksia ja teksti mitä saa kuulla on todella loukkavaa.
Ymmärrän että humalassa ei ehkä harkita mitä tulee sanotuksi mutta minulla ne sanat jäävät kuitenkin jonnekkin seilun sopukoihin. Aamulla näistä sanomisista ei sa puhua van ne ohitetaan. Ei se ole ollut suurikaan ongelma , kyllä minä ne sa haudatuksi itseeni.Miksi ihmeessä ongelmista ja peloista puhuminen on niin vaikeaa ?
Sen verran vaikutusta niillä on ollut että seksielämämme on hiipunut vuosien varrella olemattomiin ja läheisyttä ei ole varmaan riittävästi osattu antaa toisllemme vaan on pyöritetty tätä arkea parhaamme mukaan.
Nyt tilanne on se että avioerosta on jo puhuttu tai oltu puhumattomina mutta jokin ratkaisu tulee ilmeisesti eteen
Rakastan vaimoani edelleen hyvin paljon ja haluaisin todella etä tähän ongelman voisimme löytää ratkaisun koska uskon että avioero tässä tilantessa on ainoastaan ongelmien piilottamista ja todennäköisesti ne ongelmat eivät meistä eron avulla mihinkää katoa
Korostan vielä että vaimoni on mitä ihanin ihminen normaalisti ja en missään nimessä haluaisi että perheemme hajoa puhumattomien ongelmien seurauksena.Parisuhdeongelmathan ovat kuitenkin aina riippuvaisia molemmista osapuolista ja minulla on yhtälailla itsetutkistelun paikka miten olla parempi puoliso
Jos teillä on hyviä neuvoja mitä tehdä niin kirjoitelkaa, ettei tehdä peruuttamattomia ratkaisuja harkitsematta

Käyttäjä Paju kirjoittanut 24.05.2008 klo 15:49

Hei nimim.Pappa!
En osaa parisuhteeseen juurikaan neuvoja antaa,mutta alkoholin käyttöön sitäkin enemmän.
Teidän kannattaisi keskustella josko vaimo lähtisi ensin vaikka päihdeklinikalle apua hakemaan.
Et tietenkään voi pakottaa vaimoasi minnekään,mutta aivan ilmeisesti Hänellä on jokin ongelma(tai useampia)joihin Hän hakee puuduketta ja koska mistään ei selvinpäin voi puhua olisi jonkun ulkopuolisen sekä mielellään ammattilaisen apu nyt tarpeen.
AA-ryhmät ovat myös hienoja yhteisöjä ja sieltä saa vertaistukea.

Alkoholin liikakäyttö johtaa väistämättä riippuvuuteen ja sieltä elämään takaisin selviytyminen onkin sitten monelle hyvin vaikeaa.

Perheneuvontaa kannattaa myös harkita.Kävisitte sekä yksin että yhdessä selvittelemässä missä liittonne menee ja mihin.
Vaikka vaimosi ei lähtisi minnekään edellä mainituista,suosittelen että Sinä menisit.

Olen itse käynyt pitkää tietä tullakseni sellaiseksi ihmiseksi joka oletan olevani ja hakenut apua monestakin paikasta...ja ihme on osin tapahtunut,olen selviytynyt joistakin vaikeuksistani.

Tuosta AA:sta vielä,Al-Anon-ryhmät ovat alkoholistin läheisille ja siellä saa samaten vertaistukea.

Toivon Teille molemmille valoisempaa tulevaisuutta🙂👍