Netti hallitsee elämääni
Minä olen yksinäinen mies, vaimo otti ja lähti neljä vuotta sitten. Lapsiin, jo aikuisiin on hyvät välit, kaksi pientä lastenlastakin on. Heitä näen muutaman kerran vuodessa, asumme kaukana toisistamme. Käyn töissä, muuten olen yksin. Minun ystäväni ovat nettiystäviä. Aloin kirjoittaa eräälle foorumille, kun jäin yksin. Kirjoitin yksinäisyydestä ja sain heti paljon ystäviä.
Aina vaan heistä tuli tärkeämpiä, töissäkin käyn kirjoittelemassa heidän kanssaan. Minun elämäni on nettifoorumi, ei oikein ole muuta elämää.
Nykyisin olen siinä pisteessä, että en pahemmin poistu koneelta. Jos poistun mietin mitä nettikaverit tekevät, poikkean johonkin nettikahvilaan tai kirjastoon ja kirjoitan heille. Tai yleensä kirjoitan mihin tahansa ketjuun, kun vaan joku minulle jotain vastaa. Olen oppinut mies, pystyn mistä tahansa aiheesta kirjoittamaan.
Minulla on monia nimimerkkejä, koska rekisteröityminen on tehty niin helposti. En halua muiden kirjoittajien huomata, että olen oikeastaan ympäri vuorokauden foorumilla. Olen hieman sekaisin välillä mikä nimimerkki olen. Avaan itselleni monta sivua auki, kirjaudun sisään eri nimimerkeillä. Välillä huomaan, että itseni kanssa kirjoittelen. Olen vaan yksinäinen.
Minulla oli elämää ennen kuin netin löysin. Vaimon kanssa erosimme sovussa, tapasimme kuitenkin aika usein, kävimme yhdessä lomalla ja katsomassa lastenlapsia. Nyt vaimo on jättänyt kokonaan, ei kehtaa kanssani mihinkään lähteä, kun joka paikassa olen kuitenkin vaan netissä. Kirjastossa käyn, lainaan kirjoja mutta en niitä ehdi lukea, yleensä kirjastosta varaa netinkin samalla kertaa. Urheilu ja elokuvat kiinnostaa. Toisella silmällä saatan niitä seuratakin, kuitenkin samalla tärkeämpää on netti.
Tulin tähän foorumiin ja huomasin lauseen verkkoauttaminen kovassa kasvussa. Tuli mieleen kuka ottaa vastuu meistä nettiriippuvaisista ihmisistä. En ole ainut, olen harvoja jotka uskaltavat asian myöntää. Minäkään en varmaa muuten mutta olen väsynyt tähän nettielämään, omin avuin en pysty lopettamaan. Kun foorumeita pidetään auki ympäri vuorokauden, rekisteröityminen käy sekunnissa, löytyy aina kaveri joka vastaa ja kaikki kehuvat kuinka hyvää kirjoittelu tekee mielelle. Miksi en siellä olisi aina. Minun terveyteni vei netti, kukaan ei varmaan ole vastuussa.
Pyydän nyt sen verran tukea moderoijalta, että et anna minusta tulla tästä foorumista riippuvainen. Et julkaise juttujani, jos innostun joka ketjuun ottamaan kantaa. Ehkä korkeintaan yksi kirjoitus päivässä riittää.
Lopetan kysymykseen, onko täällä muita, onko sellaisia jotka ovat päässeet eroon nettiriippuvuudesta?