Narsisti haluaa apua!

Narsisti haluaa apua!

Käyttäjä janus73 aloittanut aikaan 14.06.2014 klo 15:32 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä janus73 kirjoittanut 14.06.2014 klo 15:32

Viimein tunnustin itselleni olevani narsisti!

Eilen viimeksi pahoitin vaimoni mielen itsekkäillä teoilla ja manipuloimalla rakastani. Pitkän keskustelumme jälkeen tutkin narsistisia luonteenpiirteitä ja tunnistin itseni narsistiksi.
Netistä selaamalla tajusin että parantuminen on pitkä prosessi. Miten voin nopeuttaa avun saantia? Olen vihdoin valmis tekemään kaikkeni parantuakseni, pelastaakseni liittomme ja saamaan vaimon jälleen iloiseksi.

Olemme olleet yhdessä 15 vuotta ja meillä on yksi ihana tyttö, en haluaisi perheemme hajoavan oman typerän käytökseni vuoksi.

Onko mahdollista ”parantua” narsismista? vai onko vaihtoehdot ero tai itsemurha. Tällä hetkellä sisälläni on valtava ahdistus ja avun huuto.

Käyttäjä Jurro kirjoittanut 15.06.2014 klo 18:18

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta itse olen elänyt sellaisessa käsityksessä, että narsisti itse ei pysty tiedostamaan olevansa narsisti, koska kysehän on persoonnallisuus häiriöstä, ei mielenterveys ongelmasta.
Mutta varmaan aika psykologille voisi selvittää asioita ainakin johonkin suuntaan.