Narsismi ja parisuhde
Olen ollut saman ihmisen kanssa yhdessä melkein 15 vuotta ja matkan varrella on alkanut tulla hiljalleen esiin kaikennäköisiä asioita jotka ovat herättäneet ristiriitaiset ajatukset ja saanut mielen uupumaan todenteolla ☹️ . Olen epäillyt puolisoni olevan narsisti tai ainakin hänellä ne piirteet korostuvat voimakkaasti! Ensin oli vitsinvääntöä ulkonäöstäni jolloin olin ylipainoinen, kun laihdutin, hän jatkoi tyytymättömyyden verhoamista ”vitsikkäisiin” kommentteihin ja sairastuin anoreksiaan. Kun aloin ensimmäisen vuosikymmenen jälkeen viimein puhumaan omista tunteistani ja toiveistani, alkoi usean vuoden piina johon on sisältynyt paljon riitoja, mielipahaa, syytöksiä, henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Kaikille pahoille sanoille ja teoille on aina löytynyt selitys ja spontaania anteeksi pyyntöä en ole kohdannut vielä tähänkään päivään mennessä! Fyysisen väkivallan jälkeen olen masentunut todella voimakkaasti! Kysynkin, että onko muita, jotka olette kokeneet samankaltaisia asioita? Tarkoituksenani on hakeutua terapiaan uudelleen ja viisas ihminen olisi lähtenyt jo ajat sitten omilleen, mutta asiassa on monia seikkoja jotka tekevät siitä monimutkaisemman!